Suomi
Gamereactor
lifestyle

Kiina perääntyy pelaamisen tukahduttamisessa

Aiemmin hallitus oli ehdottanut rajoituksia rahalle ja ajalle, jonka ihmiset voivat käyttää videopeleihin.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Huolimatta siitä, että Kiina on maailman suurin online-pelimarkkina, se ei näytä kovin mielellään käyttävän liikaa aikaa ja rahaa pelaamiseen. Hallitus ehdotti äskettäin uusia sääntöjä, jotka estäisivät ihmisiä käyttämästä liikaa rahaa ja aikaa peleihinsä.

Nyt hallitus näyttää perääntyneen tästä tukahduttamisesta, joka olisi kohdistunut myös päivittäisiin kirjautumispalkkioihin. Siitä ei ole mainintaa National Press and Publication Administration (NPPA) -sivustolla, mutta näyttää silti olevan hieman epävarmuutta siitä, voivatko ehdotukset siirtyä lakiin.

"Uskon, että tällainen tunne kestää todennäköisesti jonkin aikaa, ellemme saa hyvin dramaattista käännettä hallituksen retoriikassa tai ellemme saa erittäin tukevaa politiikkaa." Morningstarin vanhempi analyytikko Ivan Su kertoi BBC:lle. "Emme tiedä, tapahtuuko se viikossa, parissa kuukaudessa vai parissa vuodessa."

Tencentin ja NetEasen osakekurssit laskivat voimakkaasti ehdotusten jälkeen, mutta ovat sittemmin hypänneet ilmeisen U-käännöksen jälkeen. Kiinassa on jo lakeja, jotka rajoittavat aikaa, jonka lapset voivat viettää pelaamiseen.

Tämä on mainos:
Kiina perääntyy pelaamisen tukahduttamisessa


Ladataan seuraavaa sisältöä