Tärkein yksittäinen asia peräkkäisessä sim-racing-vaihteistossa on, että napsautukset vaihdettaessa ovat mekaanisesti selkeitä ja selkeitä. Tietenkin pitäisi tuntua, että käytät todellista peräkkäistä vaihdelaatikkoa, jonka monet valmistajat ovat saavuttaneet vakaumuksella. Aiologs tekee loistavan vaihteiston, samoin kuin Heusinkveld, Simagic, Moza Racing ja muut. Yksi yrityksistä, jotka eivät todellakaan menestyneet, on Logitech, koska äskettäin julkaistu RS Shifter ei ole vain huonompi käsijarruna, vaan se on myös traaginen vaihdekeppinä.
Huolimatta Logitechin ehdottoman loistavan suoravetoisen ohjauspyörän kanta, joka tunnetaan nimellä Pro DD11, melko kovasta hintalappusta, he ovat ilmeisesti päättäneet, että heidän uusien lisävarusteidensa samassa tuotelinjassa tulisi olla budjettimalleja. Siksi tämä yhdistetty käsijarru/peräkkäinen vaihteisto maksaa vain 130 puntaa, mikä tekee siitä yhden sim-racing-maailman halvimmista. Logitechin olisi kuitenkin pitänyt vain repiä kaikki piirustukset prototyypin valmistumisen jälkeen ja aloittaa tyhjästä, ja anna minun selittää miksi.
Ensinnäkin muotokerroin tässä on todella mätä kauttaaltaan. Vaihteisto on valtava, ja asennusvaihtoehdot kaikille, joilla on alumiiniprofiililaite (jota useimmat vakavat sim-kilpailijat käyttävät), ovat järkyttävän rajalliset. Paras tapa asentaa se on käyttää mukana toimitettua pöytäpuristinta lähellä olevaan pöytään, mikä ei ole minulle pitkäaikainen kestävä tilanne.
Myös käsijarrun tuntuma on aivan kauhea. Se on liian pehmeä ja siitä puuttuu identiteetti. Vaihtamistuntuma sen sijaan on melkein yhtä huono, jossa sekin tuntuu pehmeältä ja siitä puuttuu kokonaan todellisen peräkkäisen vaihteiston tunne. En liene testannut huonompaa peräkkäistä vaihdelaatikkoa sim-racingin maailmassa, kun puhutaan pelkästään palautefiiliksestä. Eikä sillä ole väliä, että se maksaa "vain" 130 puntaa. Moza Racing's SGP Shifter maksaa noin 140 puntaa ja on sanoinkuvaamattomasti parempi.