Siellä on niin paljon oudosti ylihinnoiteltuja sim-racing-ohjauspyöriä, ja kaikki me, jotka olemme olleet mukana tässä upeassa harrastuksessa viimeiset viisi vuotta, olemme nähneet, kuinka hinnat ovat nousseet täysin pilviin. Cube Control:n hyvin yksinkertainen (mutta hyvä) GT Pro V2 Zero maksaa nykyään noin 700 puntaa, kun taas esimerkiksi Simucuben ylimainostettu Valo GT23 maksaa huikeat 870 puntaa. Se muuttuu vielä hullummaksi, jos katsomme äskettäin julkaistua Moza Racing Lamborghini Squadra Corse Essenza SCV12, joka maksaa 1,300 puntaa, tai Fanatecin Bentley Pikes Peak GT3 1,670 puntaa.
Olen kuitenkin iloinen siitä, että on olemassa myös todella laadukkaita, hyvin harkittuja budjettituotteita, joiden ei tarvitse tuntua halvoilta tai huonoilta. Fanatec CSL McLaren V3 (170 puntaa) on omalta osaltani vanha suosikki budjettisegmentissä, ja tässä on nyt myös Logitech RS Track Wheel plus RS Wheel Hub, jotka yhdessä maksoivat 70 puntaa ja noin 120 puntaa. Täältä saat itse pyörän ja laitteistojätin uuden painikelaajennuksen, joka sisältää vaihdemeloja, jotka ruuvataan pyörän taakse.
The Wheel Hub sisältää 13 painiketta, kaksi ruuvipyörää ja ohjaussauvan sekä kaksi vaihdemelaa takana, jotka ovat magneettisia ja valmistettu kokonaan metallista. Olen nähnyt pari videoarvostelua, joissa kokeneet sim-kilpailijat istuvat ja leikkaavat edessä olevien painikkeiden tuntumaa ja sanovat, että he eivät todellakaan anna samaa palautetta kuin kalliimmat ohjauspyörät, joissa on kalliimmat navat, mutta se on minusta outoa. Tietysti hyvien ja huonojen painikkeiden välillä on ero, mutta samalla ne ovat vain painikkeita, samoja, jotka ovat Xbox-ohjaimessa tai DualSensessä, ja ne tuntuvat hyvältä täällä. Sama koskee nuppeja, joihin käännyt esimerkiksi jarrutasapainon tai "luistoneston" asettamiseksi (itse pelin sisällä). Ne tuntuvat hyvältä ja niillä on juuri oikea määrä vastusta, ja vaihdemelat ovat myös loistavia. Voit valittaa kaksoismelojen puutteesta täällä kytkimen hallitsemiseksi F1-autossa, mutta toisaalta se on ominaisuus, jota en ole koskaan käyttänyt 20 vuoden sim-racingin jälkeen, joten minulle se ei ole ongelma, että minun ei tarvitse maksaa siitä ylimääräistä.
Mitä tulee RS Track Wheel -malliin, sama myönteinen arvio pätee kaikkialla. Pidän 29 senttimetrin koosta ja pidän todella paljon pidosta, joka muistuttaa enemmän Formula 1 -rengasta kuin mitään muuta tai nykyaikaisempaa GTWC-autoa. Pidän muotoilusta ja siitä, että kahvat ovat paksumpia keskiosassa, joka täyttää kämmeneni, ja rakastan myös materiaalia, josta nämä on valmistettu. Logitech on osunut naulan kantaan kumilla, jota en ole koskaan löytänyt mistään muusta sim-kilparattiohjaimesta, ja itse materiaalista on nopeasti tullut suosikkini. Se on pitävä, mutta ei tahmea, se on pehmeä, mutta ei liian pehmeä, ja se on helppo pitää puhtaana ja pyyhkiä ilman, että sinun tarvitsee huolehtia siitä, että alcantara-materiaali kuluu nopeasti ja muuttuu jäykäksi tai rumaksi.
Se, että tämän pyörän, mukaan lukien Wheel Hub, voi ostaa 190 punnalla, tuntuu minusta todelliselta ryöstöltä, eikä minulla ole mitään ongelmaa kutsua Logitechin viimeisintä yritystä neronleimaukseksi. Yhdessä aivan loistavan DD11 G Pro ohjauspyörän välin kanssa tämä on loistava valinta niille, jotka haluavat ensisijaisesti kilpailla GT/F1-autoilla sim-rigissään.