Gamereactorin aiemman arvion voi lukea arvio.
Switchin menestyksen myötä Nintendo on lähtenyt tekemään mielenkiintoisia kokeiluja. Nintendo Labo otti liiketunnistuksen sisältävät joy-conit käyttöön sen pahvista rakennetuissa rateissa ja muissa ohjaimissa. Mario Kart Live: Home Circuit taas kokeilee supersuositun Kart-sarjan siirtämistä oikeaan maailmaan ja lisättyyn todellisuuteen. Lopputulos on mielenkiintoinen ja sinänsä toimiva, mutta lyhytaikainen ja enemmän lelua kuin peliä muistuttava.
Isohkossa laatikossa saapuva peli sisältää Marion kart-auton, neljä porttia, kaksi kääntymisnuolta sekä kehotuksen käydä lataamassa itse peli ilmaiseksi Switchin nettikaupasta. Auto on yllättävän iso ja erittäin tukevan oloisesti pistetty kasaan. Hahmon yläpuolelle kiinnitetty kamera on sijoitettu niin, että näkymä muistuttaa kolmannen persoonan ajopelejä. Liikkuvia osia siinä ei pyörien lisäksi ole. Renkaiden tuntuma sekä kovalla matolla että lattiapinnalla on hyvä, mutta epätasaisella tai nukkamaisella alustalla ajaminen ei onnistu.
Ratojen rakentaminen on periaatteessa helppoa, mutta hyvän sellaisen väsääminen saattaa viedä odottamattoman paljon aikaa koristelusta ja käytettävissä olevasta tilasta riippuen. Auton kamera tunnistaa porteissa olevat kuvioinnit ja sitä myötä oikean etenemisjärjestyksen. Lisäportteja ei valitettavasti tueta. Kun portit on laitettu paikoilleen, rata ajetaan hitaasti läpi viimeistelyä varten. Tietokonepelaajat seuraavat näitä reittejä orjallisesti, joten tässä kohtaa kannattaa olla tarkkana. Fyysiset esteet eivät estä tekoälyä porhaltamasta niiden läpi, mutta toisaalta spagetiksi ajettu rata pistää ne loputtomiin kaarteisiin samalla, kun pelaaja saa vetää kirjaimellisesti mutkat suoriksi seuraavalle portille päästäkseen.
Itse kisaaminen on aluksi varsin hauskaa etenkin, jos ympärillä on muuta porukkaa lisätyn todellisuuden ihmettä katselemassa ja kokeilemassa. Kisat on asetettu tutusti kolmen etapin paketteihin, ja peli heittää näkymään muista titteleistä tuttuja koristeita, erikoisesinelaatikoita ja esteitä. Vauhdin tuntu jo alimmalla kuutiotilavuudella (Mario Kartin CC-asetus) on mukavan vikkelä ja kaarasta lähtee kivasti tehoja nopeustehosteiden kuten sienten kanssa. Vauhdista nauttimisen suurin este onkin pelin vaatima pinta-ala. Tavallisen kaksion tai kolmion olohuone käy nopeasti ahtaaksi etenkin, kun Switchin varsin vaatimaton suositeltu viiden metrin maksimietäisyys Bluetooth-yhteydessä estää kentän rakentamisen useampaan huoneeseen.
Mario Kart Live: Home Circuit on nerokkaasti olemassa olevia tekniikoita hyödyntävä, ainakin ensi kertaa sitä kokeileville hauska pelin ja lelun sekoitus. Sitä testanneiden ensireaktiot olivat kauttaaltaan positiivisia, mutta into pelata viikosta toiseen karisee nopeasti, ellei ratojen rakentamisesta innostu toden teolla vaikka nuoremman väen kanssa. Moninpeli toisten ihmispelaajienkin kanssa onnistuu teoriassa, mutta toisen 100 euron paketin ja Switchin hommaaminen on melkoisen korkea hinta hetken huvista. Home Circuitin puutteet vain neljän portin tukemisesta Switchin vaatimattomaan Bluetooth-kantamaan ja pelin vaatimaan suureen huonetilaan tekevät siitä lopulta vaikean suositeltavan valtaosalle pelaajista.