Marvel Rivalsin pelinjohtajan mukaan pelin on oltava hauska ennen, kuin pelaajilta voidaan pyytää rahaa siihen
Kuka olisi uskonut, vai mitä?
Ilmaispelattava moninpeli Marvel Rivals tienaa rahansa odotetulla tavalla myymällä pelaajille asuja ja muita kosmeettisia esineitä taistelupasseilla ja omalla kaupallaan. Pelin johtaja Guangyun Chen on melko tyytyväinen siihen, miten Marvel Rivalsin rahanjako sujuu tällä hetkellä, mutta hän tiesi, että jotta peli saisi rahaa pelaajilta, sillä on oltava ensin vahva kaava.
FRVR:n kanssa puhuessaan Chen sanoi, että pelin pitäisi "luonnollisesti" haluta saada pelaajat sijoittamaan enemmän kuin vain aikaansa. "Uskomme todella, että kuluttajaystävällinen rahansiirtojärjestelmä on erittäin tärkeä", hän sanoi. "Kun työstimme MR:ää, määrittelimme kaksi perustavaa laatua olevaa suunnitteluperiaatetta: ensinnäkin tehdä pelaamisesta hauskaa ja toiseksi kannustaa pelaajia käyttämään rahaa rakkautensa perusteella."
"Kun pelaajat pitävät peliä nautinnollisena ja mukaansatempaavana, he haluavat luonnollisesti investoida siihen. Silloin he alkavat hankkia pukuja ja muuta kosmetiikkaa", hän lisäsi. Marvel Rivalsin puvut ovat melko hyvin suunniteltuja, ja vaikka peliä on kritisoitu siitä, että se hyödyntää naishahmojaan mahdollisimman paljon, niin sanotut "gooner-skinit" myyvät edelleen kuin kuumille kiville. NetEasea ei voi siis syyttää siitä, että se jatkaa niiden valmistamista.
Saattaa kuulostaa itsestäänselvyydeltä sanoa, että pelin pitäisi olla hyvä ennen kuin se alkaa pyytää pelaajilta rahaa, mutta juuri tästä johtuu iso osa, kun kritisoidaan "ahnetta rahastusta". Jos asun arvo näyttää olevan paljon yli sen, mitä maksaisit siitä, että pelissä olisi hauskaa uuden asun kanssa, pelaajat tuntevat tulleensa huijatuksi. Onneksi Marvel Rivals ei näytä kärsivän tästä.







