Mac Walters ehti työskennellä Biowaren suosituimpien pelien parissa, kuten Dragon Agen ja Mass Effectin. Mass Effect 2 -pelistä lähtien Walters oli johtava käsikirjoittaja. Vuoden 2023 tammikuussa tuli kuitenkin se hetki, jolloin oli aika lähteä nostelemaan Biowarelta.
MinnMaxille puhunut Walters kertoi lisää lähtönsä taustoista. Ensimmäiset kolme Mass Effectiä yhteen kokoava Mass Effect Legendary Edition oli se viimeinen pisara. Tällainen iso projekti sysättiin syliin äkkiä ja pyytämättä. Kokoelma kuitenkin hoidettiin hyvin, ja menestyskin oli sen mukaista. Huippu oli nyt saavutettu, joten oli aika siirtyä eteenpäin.
"All of a sudden we've got this project that's unplanned. What do we do with it?"
"I knew I wasn't going to have a huge internal team ... I quickly realized that we're going to need co-dev work, we're not going to be able to handle this just with our internal team. So [it was] just a whole different mindset of how we want to run things."
"After Legendary Edition, because it was so successful to me as a project, in the sense of the team was healthy, we really got along, then of course it was critically and financially successful, it just felt like, this is the bow on all the things I've done in Mass Effect, which is like all the things. I don't want to do any more Mass Effect after this. Why tempt fate?"