Monster Hunter: Wilds on täällä, ja se sisältää monia uusia ominaisuuksia, joiden tarkoituksena on helpottaa peliä. Monster Hunter: Wilds oppaat ovat kuitenkin edelleen tärkeitä, riippumatta siitä, oletko uusi tulokas vai veteraani, koska on joitain mekaniikkoja, joita ei ole selitetty täydellisesti ja jotka ylittävät (melko helpon) kampanjan, jonka voit suorittaa alle 15 tunnissa.
Tässä olen valinnut 10 vinkkiä ja temppua, jotka olisin halunnut tietää ennen seikkailuni aloittamista Monster Hunter: Wilds.
Monster Hunter: Wilds ' pääkampanja on suunniteltu lineaariseksi: peli kertoo aina, mitä tehdä ja minne mennä, ja hirviöiden vaikeusaste on melko alhainen, varsinkin jos olet veteraani. Sitten, kun näet lopputekstit ja sinua pyydetään tutkimaan alueita ja suorittamaan tehtäviä haluamallasi tavalla, saatat huomata jyrkän vaikeusasteen muutoksen.
Siksi suosittelemme, ettet räjäytä kampanjaa läpi (kuten minä tein). Muutaman taistelun jälkeen pysähdy hetkeksi, tee valinnaisia tehtäviä ja tutki maailmaa. Näin keräät lisää materiaaleja varusteidesi päivittämiseen.
Tulet huomaamaan, että suurin osa kampanjan aikana takomistasi aseista ja haarniskasta, jotka ovat matala-arvoisia, eivät ole kovin hyödyllisiä korkean arvon saavuttamisen jälkeen. Kannustamme kuitenkin tottumaan vierailemaan Gemma the Smithyssä muutaman taistelun välein uusien varusteiden luomiseksi, vaikka se tekisi päätehtävistä hieman liian helppoja...
Yksi tärkeimmistä muutoksista Wildeissa on mahdollisuus kantaa toissijaista asetta Seikretissäsi. Voit vaihtaa sen milloin tahansa, kun kiinnität höyhenpeitteisen ystäväsi päälle painamalla oikeaa suuntaohjainta. Ja minulle se muutti pelin.
Monster Hunter -pelaajat käyttävät yleensä yhtä asetyyppiä koko pelin ajan, sitä, jonka kanssa he tuntevat olonsa mukavammaksi. Eri aseiden kokeileminen oli aiemmin lannistavaa, kun kuhunkin taisteluun saattoi kantaa vain yhden, eikä sitä riskiä tietenkään halua ottaa. Nyt ylimääräisen tilan ansiosta kannustamme sinua kantamaan ensisijaisena aseena haluamaasi asetta ja asetta, josta et pidä yhtä paljon kuin toissijaista.
Toinen vaihtoehto on kantaa kahta samantyyppistä asetta, joilla on erilaiset taidot ja elementtivauriot, mutta vinkkimme on, että yrität käyttää kaikkia pelin 14 aseluokkaa. Olen esimerkiksi käyttänyt Switch Axea lähes aina Wii-ajoista lähtien, mutta nyt minulla on aina eri ase mukanani, ja pakotan itseni käyttämään sitä jokaisessa taistelussa - vaikka joskus vain muutaman minuutin ajan - mikä on tehnyt pelistä... hauskempaa.
Koukun uuden käytön myötä resurssien keräämiseen kaukaa, jopa Seikretistä (käyttämällä vasenta liipaisinta slingerin tähtäämiseen), on paljon helpompaa ryöstää luonnonvaroja, kuten yrttejä tai sieniä. Jos haluat tehdä kokemuksesta vieläkin virtaviivaisemman, voit käyttää automaattista valmistustyökalua.
Avaa valikko ja sitten Askartelulista. Näet kaikki tuntemasi reseptit ja kytkimen, jolla voit aktivoida automaattisen askartelun päälle/pois. Tämä tarkoittaa, että kun keräät resursseja, jos sinulla on tarpeeksi, se muuttuu automaattisesti objektiksi. Yleisin käyttötarkoitus on yrtti: joka kerta kun nappaat sellaisen, se muuttuu juomaksi, mutta muita kaavoja ovat:
Uusi tarkennustila on tärkein uusi pelitemppu. Se auttaa sinua kohdistamaan hyökkäyksesi ja korostaa myös haavoja: näet ne selvästi hehkuvan punaisena. Jos sitten käytät Focus Strikea (R1/RB, jopa jousi ja jousiaseet) haavaan, se tekee valtavaa vahinkoa ja tainnuttaa hirviön, jolloin se putoaa ja antaa sinulle aikaa iskeä kovaa. Se kuitenkin myös tuhoaa haavan ja hirviön ruumiinosasta tulee arpi, mikä tarkoittaa, että se ei vuoda verta uudelleen.
Vinkkimme on käyttää usein tarkennustilaa haavojen havaitsemiseen (kaikki eivät näy helposti hirviöissä) ja käyttää Focus Strikea aiheuttaaksesi paljon vahinkoa.
Monster Hunter: Wilds on esitellyt kolme uutta liikettä, vaikka kaikki eivät koske samoja aseita. Ilmeisin niistä on Sneak Attack, joka on pelin suuri uutuus: jos lähestyt hirviötä takaapäin ilman, että se näkee sinua, ruudulle ilmestyy kehote, jonka avulla voit antaa massiivisen iskun ja joskus tainnuttaa sen.
Kaksi muuta liikettä ovat Power Clash ja Offset Attacks. Molemmat ovat pohjimmiltaan vastahyökkäyksiä: Power Clash (tunnetaan myös nimellä Perfect Guard) tapahtuu, kun vartioit juuri sillä hetkellä, kun hirviöhyökkäys iskee. Tämä liittyy mahdollisesti vain aseisiin, jotka pystyvät vartioimaan (R-näppäimellä). Ne ovat Suuri miekka, Miekka ja kilpi, Lance, Gunlance, Charge Blade ja Heavy Bowgun.
Offset-liikkeet ovat riskialttiimpia, koska ne edellyttävät, että käynnistät hyökkäyksen samaan aikaan, kun hirviö osuu sinuun. Aseet, joiden on havaittu pystyvän käyttämään näitä hyökkäyksiä, ovat vasara, kytkinkirves, suuri miekka, raskas jousiase ja metsästystorvi. Jokaisella on erilainen, erityinen kombo, joka pystyy tekemään nämä hyökkäykset, joka toimii torjujana.
Ruoka on aina iso osa Monster Hunteria. On sääli, että Calicos ei enää pidä ruokaa, jossa tilataan ruokaa. Sen sijaan sinun on käytettävä BBQ-valikkoa teltassasi (sekä perusleireissä että väliaikaisissa leireissä). Voit kuitenkin käyttää myös laukussasi olevaa kannettavaa grilliä, jota kannat automaattisesti mukanasi koko ajan.
Sinulla on rajattomasti pääainesosia: lihaa, kalaa ja vihanneksia, mikä lisää hyökkäystä, kestävyyttä ja terveyttä. Voit lisätä muita ainesosia lisätaitojen saamiseksi sekä "viimeistelyä", kuten hunajaa, jotka ovat ainoat pussistasi tulevat ainesosat.
Viimeinen huomioitava asia: vaikka kannat aina kannettavaa grilliä ja muita tiettyjä esineitä rajoittamattomalla käyttötarkoituksella, voit aktivoida ja deaktivoida Laukku-valikossa painamalla kuvakkeen X/B-painiketta. Se on tapa pienentää esineluetteloa metsästyksen aikana ja päästä eroon kuvakkeista, joita et normaalisti käytä, kuten Capture Net, Kiikarit, Mantles... Varmista, ettet missaa sitä: ruoan valmistaminen on välttämätöntä tässä pelissä.
Pelin uuden dynamiikan, puoliavoimen maailman, myötä perinteiset "punaiset ja siniset arkut", joista voi hakea tarvikkeita leiriltä aiemmista peleistä, ovat poissa. Sen sijaan lähetystarvikkeita (enimmäkseen lääkkeitä ja annoksia) pääsee käsiksi Seikretillä ratsastaessa. Käytä D-Padin vasenta painiketta päästäksesi tarvikevalikkoon, älä unohda, että sinulla on ne!
Lisäksi Alma kertoo sinulle usein äänellä, kun uusia tarvikkeita lisätään, mikä tapahtuu metsästyksen aikana sekä aina, kun kuolet ja sinut "kärrättään" takaisin leiriin.
Ansoista puhutaan tai selitetään harvoin pelin aikana, suurelta osin siksi, että pelin jälkeisiä sieppaustehtäviä ei ole. Calico käyttää kuitenkin ansoja koko ajan, ja sinäkin voit käyttää niitä.
Ansoja on kahdenlaisia. Asetat ne maahan, ja hirviöt kompastuvat niihin. Kaappaustehtävissä - jotka ovat harvinaisia - sinun on käytettävä Tranq-pommeja niiden vangitsemiseen, mutta voit käyttää ansoja metsästystehtävissä tehdäksesi massiivista vahinkoa ilman riskejä... tai käyttämällä suuria pommitynnyreitä ja asettamalla se hirviön pään viereen (voit puhaltaa sen pienemmillä keltaisilla tynnyripommeilla, heittoveitsillä tai suorilla osumilla aseellasi).
Ansoja on kahdenlaisia: Shock Trap vaatii Trap Toolin ja Thunderbugin. Pitfall Trap vaatii ansatyökalun ja verkon. Voit luoda verkon muratilla ja hämähäkinseitillä. Voit ostaa vain Trap Toolin, se maksaa kaupasta 100z.
Joka kerta kun taistelet uutta hirviötä vastaan, kenttäopas päivitetään. Löydät sen Tauko-valikosta, joka erottaa suuret ja pienet hirviöt sekä kalat ja endeemisen elämän. Täältä löydät mielenkiintoista tietoa, mukaan lukien kuinka monta kyseisen lajin hirviötä olet metsästänyt tai vanginnut.
Muiden enimmäkseen hyödyttömien mutta hienojen tietojen, kuten petojen koon ja avattavien nimikkeiden, lisäksi, kun olet metsästänyt 20-50 kutakin hirviötä, voit nähdä hyödyllistä tietoa, kuten heikot kohdat, suositellut elementtihyökkäykset, tehokkaat tilatehosteet ja materiaalit sekä niiden esiintymistiheyden, erotettu matalaan ja korkeaan sijoitukseen, kun lopetat pelin.
Pelin päätarinatila on järkyttävän lyhyt Monster Hunteriksi tai JRPG:ksi. Jos liikut nopeasti, saat sen todennäköisesti valmiiksi 12-15 tunnissa. Varsinainen peli alkaa kuitenkin sen jälkeen. Etenet vain 3 luvun läpi ennen lopputekstien saavuttamista, mutta sen jälkeen on vielä useita lukuja (sekä tarinan rytmejä ja hirviöitä). Ja tietysti avaat High Rank -panssarin, mikä on tärkein syy toistaa hirviöitä yhä uudelleen ja uudelleen.
Suoraan sanottuna, vaikka peli on varmasti loistava, päätarina oli hieman pettymys. Minulla oli kuitenkin paljon hauskempaa, kun peli yksinkertaisesti pyytää sinua suorittamaan tehtäviä vapaasta tahdosta ja nostamaan metsästäjän arvoasi. Löydät kovempia taisteluita, nautit paikkojen tutkimisesta enemmän seuraamatta yhtään polkua ja jopa yllätyksiä... Joten viimeinen ja tärkein vinkkimme on... Jatka pelaamista lopputekstien jälkeen!