LIVE
HQ
logo hd live | The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Suomi
      Gamereactor
      laitearviot

      Moza Racing Mbooster Active Pedal

      Moza Racing jatkaa nyt julkaisemalla kiihkeästi odotetun aktiivisen polkimensa, jossa on voimapalautemoottori ja naurettava hintalappu.

      Tilaa uutiskirjeemme tästä!

      * Pakollinen tieto

      Jopa 1 000 puntaa yhdestä pedaalista. Millaista hulluutta tämä on? Erityisesti suomalaisen Simucuben ActivePedal Pro:een verrattuna se on todellinen tarjous, koska se voi maksaa sinut kaksinkertaisesti, mutta tämä on myös super-niche-segmentti sim-racingissa, joka näyttää menneen hieman hulluksi, jos minulta kysytään. En aio mennä itseni edelle tässä, vaan sen sijaan kelaan nauhaa hieman taaksepäin, tai sopivammin, peruutan autoa...

      HQ

      Moza Racing Mbooster Active Pedal on ollut työn alla jo yli vuoden, ja se esiteltiin ensimmäisen kerran Sim Racing Expo 2024:ssä Saksassa, jossa se herätti paljon huomiota, koska Simucuben kalliin mallin tavoin se voi jäljitellä ABS:ää tavalla, johon passiivinen poljin ei tietenkään pysty. Tämä johtuu siitä, että mBoosterissa on alan standardin mukainen yhdeksän newtonin metrin servomoottori, joka on kiinnitetty eräänlaiseen kuularuuvirakenteeseen, jonka avulla poljinvarsi voi liukua sisään ja ulos sähkömoottorista, mikä tarjoaa tärinää, vasteen sekä kaasun syöttöön että ABS-aktivointiin ja kaikkea siltä väliltä. mBooster voidaan asentaa nopeasti ja helposti kaasupolkimeksi tai jarrupolkimeksi, ja niille, joilla on ylimääräistä aikaa käsissään, on myös kytkinprofiili, joka voidaan aktivoida vierityspalkin kautta. Mozalta on mahdollista ostaa kolmen aktiivisen pedaalin sarja sekä itse poljinlevy, joka maksaa käden jalan ja painaa sim-laitettasi hieman yli 30 kiloa.

      Moza Racing Mbooster Active Pedal

      Se on kunnon tavaraa. Moza ei todellakaan säästänyt kustannuksia ja rakentanut uskomattoman vankan polkimen, joka kestää jopa 200 kilon jarrupaineen ja voi työntää taaksepäin ja täristä tarpeeksi kovaa, jotta se on epämiellyttävää kuljettajalle. Pidän muodosta enemmän kuin Simucuben ActivePedalissa, ja Moza-versio tuntuu tasaisemmalta, vähemmän rosoiselta tai ainakin portaattomammalta todellisen jarrutuntuman suhteen (koska juuri jarrussa tällainen tärinäpalaute on tärkeintä).

      mBoosteria ohjataan Mozan omalla ohjelmistolla Pit House, joka on nykyään aivan loistava (yleisesti ottaen) mukavalla, helposti ymmärrettävällä, selkeällä käyttöliittymällä, selkeiden kuvakkeiden älykkäällä käytöllä ja monilla todella hyvillä asetusvaihtoehdoilla pedagogisesti hassuilla nopeilla selityksillä kaikesta, mitä voidaan saavuttaa. Pit House on yksinkertaisesti loistava, eikä uusi mBooster-asetussivu todellakaan ole poikkeus. Voit määrittää, haluatko polkimen toimivan kaasuna, jarruna vai kytkimenä, voit aktivoida esiasetetut profiilit, jotka jäljittelevät parhaiten Formula 1 -autoa, GTWC-autoa ja WRC-autoa hiiren napsautuksella, ja voit myös valita jarruvastuskäyrän, alkujarrupaineen ja päättää, emuloidaanko jarrujen häivytys vai ei. Mitä tulee FFB-toimintoihin, ne ovat myös yksinkertaisesti ja sujuvasti sijoitettuja, ja riippuen siitä, mitä peliä pelaat, voit halutessasi aktivoida muutamia eri toimintoja, kuten pyörän pyörimisen, jarrulukon, ABS:n ja myös nostaa simuloitua moottorin kierroslukua sekä kaasupolkimella että jarrulla.

      Tämä on mainos:

      Kuten Simucube ActivePedalin tapauksessa, ja kuten mainitsin ensimmäisessä kappaleessa, mielestäni tämä aktiivipedaali on mennyt hieman raiteiltaan ja kerron sinulle miksi. Me Gamereactorilla ennustimme vuonna 2021, että jonkinlainen voimapalaute sim-kilpa-polkimissamme olisi tulevaisuuden trendi, ja olemme siitä lähtien käyttäneet yksinkertaisia jyrinämoottoreita, jotka on asennettu jalkalevyjemme takaosaan (joita ohjataan Simhubin kautta). Nämä moottorit ja niiden toiminnallisuus ovat merkinneet paljon oikean auton ajamisen tunnetta kilpa-autollamme, ja tänään ne on asetettu värisemään moottorin kierrosluvun mukaan, kun avaamme pyörät, pyörimme nelinkontin ja kun ABS käynnistyy, erityisesti Assetto Corsa Competizione.

      Tämä on jotain, jota jokaisen sim-kilpailua rakastavan on kokeiltava. Se tarjoaa niin paljon uppoamista niin pienin keinoin, koska värähtelyn määrä, jonka aktivoimme jalkalevyjemme takana, on tyypillisesti hyvin, hyvin pieni. Täällä Gamereactorilla me kaikki simmailemme sukissamme, mikä tarkoittaa, että moottoreiden tarvitsee tuottaa vain pieniä määriä tärinää, jotta ne tuntuvat hyvin selvästi jaloissamme. 10 kilon yksittäisten polkimien rakentaminen yhdeksällä N⋅m servomoottorilla jokaisessa polkimessa jäljittelemään 200 kilon jarrupainetta tuntuu minusta vähän savikyyhkyn ampumiselta konekiväärillä. Se on ylivoimaista typeryyteen asti, ja vaikka FFB-fiilis on loistava, suhtaudun silti skeptisesti näihin täysin aktiivisiin pedaaleihin sellaisina kuin ne tuntuvat nykyään.

      Moza Racing Mbooster Active Pedal
      Jokainen poljin on aivan jättimäinen, painaa 10 kiloa ja vaatii Moza CRP2 -pohjan jatkolevyn jatkeen.

      Simucuben kalliin vaihtoehdon ongelma, joka vaivaa myös Mozan versiota (vaikkakin eri tavoin), on se, että se tuntuu niin selvältä, että työnnän joustintuen servomoottoriin, joka pitäisi sitten työntää takaisin jalkaani kohti. Moza-polkimessa tuntuu myös kuularuuvi, mikä tarkoittaa, että se ei koskaan tunnu kilpa-autossa jarrulta asetuksista riippumatta. Kritisoin Simucube ActivePedalia ja seison sen takana, ja luulen, että rata-autossa kestää vain minuutin ymmärtää, että näiden aktiivisten polkimien "aktiivinen" osa saa itse jarrutustunteen irti voimapalauteosasta ja tuntuu siksi passiivisemmalta kuin koskaan. On pieni pienen kymmenyksen viive, jossa moottoriin työnnetyn joustintuen on määrä tulla jälleen ulos, mikä tuntuu keinotekoiselta ja luonnottomalta sekä tässä polkimessa että Simucuben versiossa, ja haluaisin luultavasti verrata sitä eniten tunteeseen, kun urheiluautosi jarrujärjestelmässä on ilmaa. Tätä ei myöskään ole mahdollista leikata pois Pit House:n asetuksilla, koska kyse on perusrakenteesta.

      Tämä on mainos:
      Moza Racing Mbooster Active Pedal
      Jalkalevyt ovat erittäin tyylikkäitä, selvästi Simucuben muunnelmien inspiroimia, mutta nämä aktiiviset pedaalit ovat vähän kuin menisi savikyyhkyn ammunnassa konekiväärillä.

      Kaksi mBooster Active Pedals plus pohjalevy maksaa sinulle 1 000 puntaa, ja näiden tarjoama suorituskyky ja niiden herättämä tunne voidaan saada helpommin ja halvemmalla jarrupolkimella, joka tuntuu enemmän oikealta jarrulta oikeasta kilpa-autosta, jos minulta kysytään. Heusinkveld Ultimate Plus (kahdella polkimella maksaa noin 980 puntaa) on edelleen sim-racing-maailman parhaat pedaalit, ja jos täydennät näitä brittiläisen Sim 3D:n "Pedal Rumble Motor Kitillä" (100 puntaa toimituskuluineen), saat ratkaisun, joka tarjoaa samantyyppisen värähtelyyn perustuvan palautteen ja polkimet, jotka tuntuvat luonnollisemmilta ja ennen kaikkea "suoremmilta". Nyt tämä voi muuttua, kun julkaistaan ajopelejä, joissa telemetria mahdollistaa todellisen ABS:n täydellisen simuloinnin, jonka Moza voi sitten tulkita eri tavalla kuin nykyään, mutta siihen asti minun on vaikea suositella mBoosteria yllä olevien vaihtoehtojen sijaan.

      06 Gamereactor Suomi
      6 / 10
      overall score
      is our network score. What's yours? The network score is the average of every country's score

      Aiheeseen liittyviä tekstejä



      Ladataan seuraavaa sisältöä