Suomi
Gamereactor
uutiset
Marathon

Näin Bungie taistelee uudella pelillään pelaajien myrkyllistä käytöstä vastaan

Marathonissa ei ole lähialueen sanailua. Ominaisuus voidaan lisätä mukaan, jos ratkaisu ilmaantuu.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Oi niitä aikoja... se oli aikaa se. Joskus 2000-luvun alkupuolella Call of Dutyssa ja Gears of Warissa peliaulat olivat armottomia paikkoja psykologisen sodankäyntipuheen puolesta. Sanan säilän käyttäminen oli sellaista, ettei moinen tulisi kuuloonkaan enää nykyisin.

Bungie tiedostaa tilanteen, eikä aio sisällyttää seuraavaan live service -peliinsä Marathoniin mukaan lainkaan sitä lähietäisyyden puheyhteyttä eli niin sanottua "proximity chattia". Näin pelaavan kansan myrkyllisyyttä suitsitaan. Asiasta kertoi peliohjaaja Joe Ziegler PC Gamerille, jonka mukaan ominaisuus voidaan peliin laittaa, jos ratkaisu ongelmaan löydetään.

Marathon julkaistaan Playstation 5:lle 23. syyskuuta 2025.

"When it comes to prox chat, I don't think we're against the experience of it, to be fair. I think the challenge is how to make sure we're creating a safe environment for players inside of that space. I don't think anyone really has a good solution to that just yet. Because we're so dedicated to making sure that we're creating a safe space where we don't have players just flaming each other or doing terrible things to one another."

Marathon

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä