Suomi
Gamereactor
uutiset
Red Dead Redemption 2

Näin Grand Theft Auto VI:n entinen kehittäjä kommentoi avoimen maailman ähkyä

Kantansa julki lausui pelisuunnittelija Cameron Williams.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Viime aikoina pelialalla on puhuttu siitä, että pelaava kansa olisi kyllästymässä suurikokoisiin avoimen maailman peleihin. Samaa kantaa edustaa myös entinen Grand Theft Auto VI:n ja Red Dead Redemption 2:n pelisuunnittelija Cameron Williams.

Williams puhui asiasta GDC-tapahtumassa, josta raportoi PC Gamer.

Williamsin mukaan kyse on myös siitä, etä nykyisin monet pelit suunnitellaan suorastaan haaskaamaan pelaajien aikaa, ja vaativat runsaasti huomiota. On vältettävä tilannetta, jossa on liikaa vaihtoehtoja, minkä seurauksena pelaaja ei valitse mitään. Toisaalta on aina olemassa pelaajia, joita ei kiinnosta sivutehtävien parissa puuhastelu, vaan jotka haluavat aina vain sen ydinkokemuksen.

"Players just don't explore right? Whether that's because you have a super action-oriented game or because they just simply aren't compelled. Or, [your game has] a huge time investment and it's hard for players to pick up and put down, which is an increasing challenge, especially with the sort of evolving ecosystem of free-to-play and live service games that are kind of eating everyone's time and attention."

"We want to avoid creating a possibility space so large that players simply just don't know what to choose."

Red Dead Redemption 2

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä