
Ennen kuin muutin pois Kööpenhaminasta useita vuosia sitten, "sähköskootterien vallankumous" oli täydessä vauhdissa. Vuokrausyritykset, kuten Lime ja Voi, ryntäsivät näyttämölle, ja tuolloin oli vähintäänkin vaikuttavaa, että sovelluksen avulla pääsi aina kotiin melko nopeasti. Lainsäädännön piti vaikeuttaa hieman näiden skootterien tarjoamista kaikkialla läsnä olevaa, sujuvaa liikennettä, joka oli koko konseptin tarkoitus, mutta sähköskootterit eivät ole tulleet vain jäädäkseen, vaan niillä on edelleen jatkuvasti kasvava läsnäolo sekä kaupunkikuvassa että jopa esikaupungeissa, joissa asun tänään.
Uusi EasyRide 20 alkaen Navee on virheetön, ja voit jopa saada tämän edullisemman mallin noin 250 punnalla, mutta kun katson sitä taaksepäin kaikki nämä vuodet sen jälkeen, kun aloin vuokrata niitä, kun minun piti päästä kotiin kaupungista asuntooni, olen hieman yllättynyt siitä, kuinka vähän suunnittelussa on tapahtunut, käytettävyys ja ominaisuudet.
Nykyaikaisen kuluttajan toiminnallisia perusodotuksia ei ole leikattu. Se painaa 15 kiloa ja on helppo "rikkoa", taittaa kokoon ja mahdollisesti kuljettaa pyörällä. On yllättävää, että emme ole vielä löytäneet tapaa vähentää painoa tai massaa siinä määrin, että käyttäjä voi nopeasti taittaa mallin suhteellisen kannettavaksi, mahdollisesti sisäänrakennetun kahvan tai taitettavamman mallin kautta, joka tarjoaa pienemmät mitat.
Moottori on 250 W, mutta valmistajien mukaan "huipputeho" on 450 W. Tämä tarkoittaa kohtuullisen kunnollista kiihtyvyyttä, mutta koska todennäköisesti ajat liikenteessä suurimman osan ajasta, huippunopeus on kiinteä 20 km/h, joten huipputehosta riippumatta olet rajoitettu samaan nopeuteen kuin kaikki muutkin. Moottori kuitenkin tarkoittaa, että selviät jyrkistä rinteistä, enkä kokenut sen hidastavan minua tai mehun loppuvan ympärilläni olevassa mäkisessä maisemassa tai lähellä Gamereactorin toimitusta.
20 kilometriä yhdellä latauksella ei tunnu olevan kovin paljon. Ei tarvittu montaa Google-hakua löytääkseen sähköskoottereita, jotka painavat suunnilleen saman verran (E-Wheels E2S V2 Pro painavat 15 kiloa - yksi lisää), mutta joiden toimintasäde on 50 kilometriä. Näyttää siltä, että vaihteluväli on ensisijainen alue, jolla säästöjä on tehty, mutta tässä Navee näyttää menneen askeleen liian pitkälle.
Toisaalta rakennuslaatu on yllättävän ylevä. Sillä on IPX5-sertifikaatti, joten voit ajaa helposti sateessa, puhkeamattomat renkaat ja vankka ABS-järjestelmä, joka pysäyttää sinut vakuuttavasti kokonaan luistamatta tai menettämättä pitoa, vaikka jarrutus olisi äkillinen ja kova. Mutta ehkä ennen kaikkea kustannuksia ei ole säästelty niiden käytännöllisten materiaalien laadussa, jotka muodostavat sen, missä seisot, missä pidät ja katsot. Mukana tuleva sovellus reagoi myös vakaalla Bluetooth-yhteydellä, hienoilla ajotiedoilla ja mahdollisuudella avata lukitus suoraan.
Vaikka kaipaan pientä innovaatiota, ehkä suunnittelussa tai jopa vain toiminnallisuudessa, on vaikea kiistää niin alhaista hintaa vastaan. EasyRide 20 ei keksi konseptia uudelleen ja on lähellä ensimmäisiä sähköskoottereita, joilla jyrisin Kööpenhaminan läpi monta vuotta sitten, mutta samalla on vaikea kiistää, kuinka paljon helpommin tästä liikennemuodosta on tulossa kilpailukykyisten hintojen ansiosta, ja minun on myönnettävä, että saat paljon vastinetta rahoillesi, vaikka olisin henkilökohtaisesti valmis maksamaan hieman enemmän hieman enemmän tyylistä.