
90-luvun loistavalla aikakaudella Sega suorastaan pursusi konsoleita ja lisäosia. Ainakin puoli tusinaa uutta konsolia oli suunnitteilla. Okei, liioittelen hieman, mutta siltä se todella tuntui toisinaan. Yksi monista projekteista, jotka eivät koskaan nähneet päivänvaloa oli Neptune. Mega Driven ja 32X:n hybridi, jonka brasilialainen pelikollektiivi GamesCare joukko intohimoisia harrastajia on nyt herättänyt henkiin.
Miksi Neptunea ei koskaan julkaistu? Yksinkertaista, konsepti hylättiin Saturniin keskittymisen vuoksi. Sega myös tajusi, että 32X:n markkinat olivat liian pienet, jotta se olisi ollut vaivan arvoinen.
GamesCare-tiimi pyrkii uudella Neptune-versiollaan elvyttämään 32X:n perintöä. Kuten monet nykyään suositut retrokonsolit, he käyttävät FPGA-tekniikkaa luodakseen laitteiston uudestaan nykyaikaisessa muodossa. Hintaa ei ole vielä julkistettu, mutta sen odotetaan olevan samansuuruinen kuin vastaavilla FPGA-pohjaisilla retrokonsoleilla. Julkaisu on tällä hetkellä asetettu joulukuulle.
Faneilleen he kirjoittavat :
"Hei kaikki, on aika osoittaa kiinnostuksenne GF1 Neptunea kohtaan. Julkaisupäivä on melkein täällä, joulukuussa 2025, kuten ilmoitimme Gamecom Latamissa. Meillä on tehtävä tuoda konsoli valmiiksi toimitettavaksi kyseisenä päivänä ilman minkäänlaista ennakkotilausta tai yhteisrahoitusta. Parhaan suunnittelumme kannalta on kuitenkin erittäin tärkeää, että kaikki, jotka aikovat ostaa tämän rakkauden työn, tilaavat tämän uutiskirjeen. Ilmoitamme hinnan mahdollisimman pian, mutta voin jo nyt sanoa, että se tulee olemaan samankaltaisten konsolien keskitasoa. 32-bittinen sukupolvi on tulossa."
Pelasitko aikoinaan 32X:ää ja herättääkö tämä uusi Neptune kiinnostuksesi?