Suomi
Gamereactor
ennakot
Nioh 2

Nioh 2

Vielä yksi vilkaisu Team Ninjan demoniseen Souls-likeen ennen maaliskuun julkaisua.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ
HQ

Souls-like-pelien ystävien keskuudessa Niohilla ei ole se paras maine. Team Ninja onnistui silti toteuttamaan paljon hyviä ideoita samuraipelissään. Lopulta kyse oli kuitenkin pelistä, jossa pelaajat taistelivat suurimmaksi osaksi ihmisiä vastaan. Näin luonnehti asiaa tuottaja Yosuke Hayashi. Team Ninja on jatko-osassa halunnut omien sanojensa mukaan luoda dynaamisemman kokemuksen.

Verrattuna aiempiin testihetkiin mukana on nyt kolmas palkki, jota on vahdittava taistelun aikana. Tuottajan mukaan jokainen, joka koettaa pelata jatko-osaa samalla tavalla kuin ensimmäistä Niohia, tulee kokemaan ongelmia. Mukana on nyt joukko yokai-kykyjä, joita pelaaja pystyy puoliverisenä käyttämään. Pelaaja on yhdistelmä ihmistä ja demonia.

Yokai-voimia päästellään vapaaksi mystisten sieluytimien avulla, joita voimakkaat pahikset joskus pudottavat. Rukousalttareilla näitä ytimiä voi yhdistää omaan spirit guardianiin. Ensimmäisessä pelissä oli joukko erilaisia henkieläimiä, jotka antoivat omanlaisiaan ominaisuuksia pelaajalle (kuten esimerkiksi vastustuskyvyn tuli- tai sähköhyökkäyksille). Nioh 2:ssa spirit guardianilla voi olla yhtä aikaa kolme ydintä kannossa. On kuitenkin pidettävä huolta niiden jokaisen tarvitsemasta energiasta. Jos energian tarve ylittää tarjolla olevan määrän, ei kaikkia kykyjä voi käyttää.

Tämä on mainos:
HQ

Ensimmäinen Nioh lisäsi taistoihin mukaan tärkeän rytmisen elementin, joka miekkailussa oli keskeistä hallita. Nioh 2:ssa tärkeintä tappeluissa on edelleen kestävyys- eli stamina-mittarin hallinta. Jos hyökkäyssarjan jälkeen painaa oikealla hetkellä R1, palautuu stamina eli Ki-mittari heti takaisin. Ajoituksessa on kuitenkin syytä onnistua, tai muuten ei hyvä heilu.

Taistelujärjestelmää ei ole ajateltu pelaajalle, joka iskee muutaman kerran, ja perääntyy sen jälkeen nopeasti. Siksi on tärkeää osata painaa R1-nappia oikealla hetkellä. uusilla yokai-kyvyillä voi tehdä hyökkäyksiä huolimatta oman stamina-palkin tilanteesta. Mukana on myös voimakkaita vastahyökkäyksiä, joiden toivotaan tekevän Nioh 2 helpommin lähestyttäväksi uusille tulokkaille.

Valitettavasti testattavana ei ollut koko peliä, vaan ainoastaan yksi pelialue. Rakenne on sama kuin ensimmäisessä pelissä, joten tarjolla on jokseenkin eristettyjä erillisiä alueita, joissa on mukana omat salapaikkansa. Lopuksi eteen tulee pomotaisto sitä edeltävine välivideoineen. Joka tapauksessa kokonaisuuden toimimisesta ei ole toistaiseksi käsitystä.

Tämä on mainos:
HQ
Nioh 2

Nioh 2:ssa on huomattavan suurikokoinen uusiksi tehty hahmonkehityspuu, jossa pääsee kehittämään haluamiaan aseita ja taikoja (eli jutsuja). Avattuja taitoja voi myös asettaa käyttöön erikseen, joka muuttaa pelaajan liikkumista. Systeemi on siis tässä samanlainen kuin ensimmäisessäkin pelissä. Liikeanimaatioihin on selvästi panostettu ottaen huomioon, miten paljon erilaisia aseita on nyt käytettävissä.

Testattu osio oli jostain Nioh 2:n jälkipuoliskolta, ja valikko oli yksi iso sekava soppa. Kentälle putoava varusteroina eli "lootti" on myös jatko-osassa isossa roolissa. Melkoisen suuri osuus kuitenkin merkitään suoraan roskakoriin meneväksi, ja niiden kierrättäminen on ihan oma systeeminsä. Kokonaiset haarniskasetit antavat omia bonuksiaan kykyihin, ja rohkaisevat tekemään erilaisia "buildeja" omalle hahmolle. Toivottavasti Team Ninja onnistuu alkuperäistä Niohia paremmin jatko-osan loppupuolen tasapainottamisessa.

Nioh 2 vaikuttaa olevan hyvin pitkälti samanlainen kuin edeltäjänsä. Samaan aikaan pinnan alla on tehty lukuisia muutoksia ja uudistuksia, kärjessä uudet yokai-kyvyt. Yleisestä laadusta ei ainakaan tarvitse kantaa huolta, sillä Team Ninjalta on tulossa vähintään yhtä laadukasta peliä kuin ennenkin. Huolenaiheena julkaisun lähestyessä on se, pysyvätkö kaikki yhtäaikaiset pelimekaniikat, päivitysmahdollisuudet ja erikoiskyvyt kasassa toisiaan tukien.

HQ

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä