Suomi
Gamereactor
guide
Monster Hunter: Wilds

Monster Hunter: Wilds: Elementaali- ja statustehosteiden erot

Paras yritykseni selittää joitain Monster Hunter: Wilds ' monimutkaisimmista mekaniikoista 800 sanalla.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Tila ja elementit ovat kaksi eri käsitettä Monster Hunter: Wilds:ssä, mutta joskus ne liittyvät läheisesti toisiinsa. Vaikka pelaajat voivat selviytyä koko pelin läpi kiinnittämättä heihin paljon huomiota, heidän on tiedettävä, haluatko luoda täydellisen rakennuksen.

Monster Hunter: Wilds

Vaikka peli on paljon monimutkaisempi ja joskus on vaikea luokitella kaikkea, yritän puuttua Monster Hunter -peleihin liittyvään yleiseen epäilykseen menemättä liian syvälle, mutta tarpeeksi, jotta te metsästäjät ymmärrätte, mitä tapahtuu. Tässä Monster Hunter: Wilds -oppaassa selitän kahden käsitteen väliset erot. Elementit, joita on viisi: Tuli, vesi, ukkonen, jää ja lohikäärme ja Tilatehosteet, joka on paljon laajempi luokka, joka sisältää hyökkäys- tai puolustustehosteet aterioista, melodioista, esineistä, kuten Might Seeds tai Armorskin; Vitsaukset, jotka liittyvät viiteen elementtiin (tulirutto, ukkosrutto) ja vaivoihin, kuten myrkky, tainnutus, halvaus tai uni.

Tarkastellaan ensin elementtejä, koska haarniskan ja erityisesti aseiden valinta ei ole niin intuitiivista, mutta ratkaisevan tärkeää. Hirviöillä ja metsästäjän haarniskalla, joilla on erilaiset vahvuudet ja heikkoudet kullakin elementillä, ja aseet aiheuttavat myös enemmän tai vähemmän elementtivahinkoa, jonka näet heti fyysisen (pää)vaurion alapuolella. Kun osut hirviöihin, Elementtivahinko on kuin lisävahinko, joka lisätään fyysiseen vahinkoon (joka on edelleen pääasiallinen vahingon lähde).

Tämä on mainos:
Monster Hunter: Wilds

Aseesi aiheuttaman elementtivahingon määrä (jos sellainen on) ja hirviön saama elementtivahinko (jos sellainen on) määräytyvät aseen elementtivahinkoluvun ja hirviön vastustuskyvyn mukaan kyseistä elementtiä kohtaan, jotka näet Monster's Field Guide -oppaasta. Siellä voit jopa nähdä, mikä hirviön ruumiinosa on heikompi elementeille, mutta emme syvenny tässä paljon pidemmälle.

Lyhyesti sanottuna sinun on tarkistettava mikä elementti on hirviön vahva tai heikko , ja käytä asetta, joka tekee elementtivahinkoa kyseisessä elementissä, ja panssaria, joka suojaa sinua elementiltä, jossa hirviö on vahva.

Tila Vaikutukset hirviöihin ja metsästäjiin, mukaan lukien myrkky

Monster Hunter: Wilds
Tämä on mainos:

Olemme juuri sanoneet, että Monster Hunterissa on vain viisi elementtiä, mutta jos näet tämän aseen, voit nähdä, että tässä lueteltu elementti ei ole kumpikaan: Poison. Teknisesti Poisonia voitaisiin edelleen pitää elementtinä, mutta Monster Hunterissa Poison toimii hieman eri tavalla. Tässä esimerkissä arvo "120" ei ole lisävahinkoa, kuten se olisi muiden elementtien, kuten veden tai tulen, kanssa, vaan se liittyy pikemminkin myrkyn kertymiseen: kuinka paljon vahinkoa sinun on aiheutettava hirviölle, jotta se myrkytetään.

Myrkky olisi tässä tapauksessa yksi Status-vaikutuksista, joka voi aiheuttaa tietyntyyppisen haitan hirviöille ja metsästäjille. Myrkyn tapauksessa on melko selvää, mitä se tekee: se heikentää terveyttä vähitellen, kunnes käytät vastalääkettä - tai odotat muutaman sekunnin käyttämällä juomia, jotta et pyörry.

Monster Hunter: Wilds

Muita tilatehosteita ovat Uni, halvaus ja tainnutus (hyvin samanlaiset, ja toivut jonkin ajan kuluttua tai kun saat osuman), Webbed (käytä puhdistusainetta tai roskapostipainikkeita), Frostblight (myös puhdistusaine), Tuoksu (et voi käyttää esineitä vähään aikaan, ellet käytä deodoranttia), Verenvuoto (menetät terveytesi aina kun liikut, ja voit parantaa kyykimällä tai syömällä nykimällä).

Ollakseni rehellinen, ehkä Poisonia lukuun ottamatta, nämä tilatehosteet eivät todellakaan aiheuta paljon vahinkoa, ja ne voidaan parantaa muutamassa sekunnissa hyvin vähäisin seurauksin. Jotkut wikit jopa lisäävät vapinan ja tuulen tilaksi, mikä on teknisesti totta, mutta... Sinun ei todellakaan pitäisi huolehtia niistä liikaa.

Vitsaukset kohteessa Monster Hunter: Wilds

On kuitenkin olemassa jopa toisenlaisia Status-tehosteita... suoraan sidoksissa elementteihin: elementaaliruttoon tai yksinkertaisesti ruttoon, jotka - toisin kuin edellä mainitut - vaikuttavat vain metsästäjiin, eivät hirviöihin. Fireblight, Thunderblight, Dragonblight, Waterblight ja Iceblight voivat tapahtua, kun niihin osuu hirviö, jolla on voimakas elementtivahinko, ja niillä voi olla hieman vakavampia seurauksia, ellet käsittele niitä... tai odota muutama sekunti.


  • Tulirutto: kuluttaa vähitellen terveyttäsi

  • Vesirutto: hidastaa kestävyyden palautumista

  • Thunderblight: helpottaa hirviöhyökkäysten tainnuttamista

  • Iceblight: lisää kestävyyden kulutusta

  • Dragonblight: kumoaa aseesi elementaaliset ja epänormaalit tilaominaisuudet

Tiedät, milloin sinuun iskee rutto, katsomalla terveyspalkkien yläpuolella olevia kuvakkeita. Hyvä asia on, että voit parantaa ne kaikki käyttämällä Nulberry. No, ja Fireblightissa, joka myös saa kehosi syttymään liekkeihin, voit - tietysti - pyöriä maassa sammuttaaksesi sen.

Nähdä? Joskus peli on melko intuitiivinen, mutta joskus se on melko epäselvä mekaniikastaan (kuten Dragonblight, mitä ihmettä siellä tapahtuu?). Toivottavasti tämä opas auttaa sinua ymmärtämään näitä käsitteitä hieman helpommin, jos sinulla ei ole aikaa opiskella wikkejä...

Monster Hunter: Wilds

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä