Tällä kertaa zombit ovat enemmänkin maantieteellinen este kuin vihollisjoukko ainakin siihen saakka, kunnes alkaa kunnolla tapahtua. Pääasiallinen uhka ovat muut ihmiset. Overkill's The Walking Dead on ollut kehityksessä viimeisen viiden vuoden ajan Payday ja Payday 2 -studiolla. Payday 2 -pelin saavuttama menestys on mahdollistanut studiolle rauhan hioa huolella pelimekaniikkaa The Walking Dead -peliin. Yhteistyötä on tehty tiiviisti niin Skyboundin kuin Robert Kirkmaninkin kanssa. Tulossa on viralliseen kaanoniin kuuluva tarina, joka on silti itsenäinen oma kokonaisuutensa.
Pelattavana oli tiedusteluluokkaan kuuluva Heather, jolla oli aseenaan testatussa pätkässä päheä jalkajousi hieman Daryl Dixonin malliin, äänenvaimennettu pistooli ja pieni kirves. Mukana kulkevat myös Aidan (tankki), Maya (support) ja Grant (sniper). Jokaisella on kykynsä, joita tarvitaan selviytymiseen. Heather pystyy havaitsemaan maastosta hyödyllistä roinaa, sillä nikkarointi on keskeinen edellytys menestykseen. Esimerkiksi Mayan täytyy nikkaroida terveyslaukkunsa, joita sitten voi pudottaa maahan muiden käyttöön.
Hyvin yhteen pelaavan joukon toiminnan jaksot ovat varsin lyhyitä, kun taas pieleen meneminen saattaa johtaa pitkään taisteluun niin zombien kuin muiden ihmistenkin kanssa. Paikkoja on tongittava saadakseen osia, joilla puolestaan pääsee etenemään kartan seuraavalle alueelle. Edessä on esimerkiksi polttoainetta tarvitseva nostokurki, ja sähköä tarvitseva hissi. Tällaisen esteen kohtaamisen jälkeen on hyvä hetki nikkaroida tavaroita ja valmistautua samalla henkisestikin tuleviin koitoksiin. Toisin sanoen peli edellyttää silkan toiminnan ja ampumisen lisäksi myös ajatusta pelaajalta, ja virheistä rangaistaan.
Jokaisella pelaajalla on mukanaan oma työkalu, kuten peltisakset tai tiirikka. Näiden avulla avautuu vaihtoehtoisia reittejä, ja saa ylimääräistä roinaa. Toisin sanoen tasapainoisen tiimin ohella myös mukana kulkevien tavaroiden miettiminen on tärkeää. Pelattavat kartat ovat osittain satunnaisesti muotoutuvia, joten jokainen pelikerta tarjoaa hieman erilaista menoa Payday 2:n malliin.
Tuliaseiden käyttäminen on varsin hillittyä ainakin niin kauan kuin käyttää äänenvaimennusta. Testin aikana ei päässyt itse kokeilemaan Aidanin haulikkoa, vaikka ainakin kaukaa se näytti tyydyttävältä. Kaiken kaikkiaan aseiden käyttö tuntui hiotulta, ja hauskuutta tarjosi ennen kaikkea Heatherin jalkajousi. Lyömäaseet tulevat keskeisiksi zombien kanssa silloin, kun ei halua kuluttaa ampumatarvikkeita. Zombien taakse hiipiminen mahdollistaa näyttävän kertaiskun. Jos zombi käy kiinni, on aika tunkea ruuvimeisseli moisen aivoihin henkilökohtaisesti ja lähietäisyydeltä.
Terveyden loppuessa pelaaja putoaa niin sanotusti "downiin", jolloin pelitoverin on tultava nostamaan ylös. Maassa maatessa on mahdollista käyttää kakkosasetta. Odotetusti pelissä on pullonkaulatilanteita, jolloin on edessä runsaasti taistelua. Eräs tällainen oli Underpass-kartan silta, jossa pahisten tarkka-ampujat pakottivat suojautumaan, mikä samalla vei lähemmäksi vihollisia.
Henkilöhahmot ovat keskeisellä sijalla. Heitä on myös Camp Andersonissa, jolloin mukaan saadaan The Walking Deadille ominaista tarinankerrontaa. Kaikilla on oma tarinansa ja henkilöhistoriansa. Johtajana toimii Anderson, ja häneltä saadaan tehtävät. Toimeksiantona saattaa olla esimerkiksi vedenpuhdistamon takaisin valtaaminen kilpailevalta naapurijoukkiolta nimeltä The Family.
Muutaman kartan testaamisen perusteella Overkill's The Walking Dead vaikuttaa mielenkiintoiselta. Mukana on Paydaysta tuttua tiimipelaamista ja intensiivistä toimintaa. Mukana on odotetusti erilaisia zombityyppejä, ja pelaamista on mietittävä hieman Ghost Reconin tai Rainbow Sixin malliin.
Overkill's The Walking Dead on viettänyt jo hyvän tovin aikaa kehityksessä, mutta ainesta on. Julkaisun on määrä tapahtua marraskuussa PC:lle, PS4:lle ja Xbox Onelle.