Yksi suurimmista yllätyksistä Summer Game Fest Live -tapahtumassa kesäkuun alussa oli Ubisoft Montpellierin Prince of Persia: The Lost Crown -pelin paljastaminen. Tämä nimike ei ole vain paluu rakastettuun franchising-sarjaan, vaan se merkitsee myös muutosta siihen, jollaisena olemme oppineet tuntemaan sarjan viime aikoina. Se jättää 3D:n taakseen ja palaa 2D-tyyliin, josta se taannoin aloitti.
Puhuessani 2D-tyyliin paluusta minulla oli tilaisuus keskustella (Prince of Persia: The Lost Crown) -pelin ohjaajan Mounir Radin kanssa saadakseni tietää, mikä johti tähän päätökseen.
"Me olemme Ubisoft Montpellier. Se ei palaa takaisin. Olemme ammattilaisia 2D-tasohyppelyissä ja kunnianhimomme vetää takaisin sarjan juurille."
Radi jatkoi: "Olen suuri Prince of Persia -fani. Pelasin sitä erittäin nuorena vuonna 1989, ja olemme suuria Metroidvania-genren faneja, joten on luonnollista palata tähän aikaan."
Kun Prince of Persia: The Lost Crown julkaistaan PC:llä, Playstationilla, Xboxilla ja Nintendo Switchillä 18. tammikuuta 2024, kysyin myös Radilta, kuinka tiimi suhtautui siihen, että nimike pyörisi 60 freimin nopeudella (Switchillä).
"Ensinnäkin halusimme tehdä pelin Switchille 60 freimin nopeudella. Ja teimme sen! En sano, että se oli helppoa, mutta olemme tästä erittäin ylpeitä."
Katso koko haastattelumme Radin kanssa alta, jossa puhumme uuden näkökulman rakentamisesta Persiaan, prinssin jättämisestä taakse, ja pelin perustamiseksi päähenkilö Sargonin ympärille.