Grand Theft Auto III aikoi alun perin pakottaa pelaajat olemaan kunnolla

Mukana piti olla liikennesäännöt, joiden rikkomisesta oli määrä rangaista.
Kirjoittaja: Markus Hirsilä
Julkaistu 2025-02-23

Entinen Rockstarin kehittäjä Obbe Vermeij on paljastanut Twitterissä eli X-palvelussa, että Grand Theft Auto III -pelissä oli tarkoitus olla mukana liikennesäännöt. Liikennevalot olisivat toimineet niin kuin oikeassakin elämässä, ja sääntöjä rikkovia pelaajia olisi automaattisesti rangaistu wanted-tasolla.

Grand Theft Auto III oli se ensimmäinen kolmiulotteinen GTA, joka sinkautti pelisarjan aivan uuteen nousuun, josta se ei ole koskaan enää alas tullut.

"In gta3, traffic lights cycle through 3 states: North/South East/West Pedestrians The traffic light's model orientation determines its cycle, and at startup, my code stored the cycle in the road nodes. This is why, even if the light was knocked over, cars still obeyed the light. Map artists just placed the lights, ran the game, and it all worked—no extra setup needed. Simple, but it still worked this way in IV. During gta3, I gave players a 1-star wanted level for running red lights. This was not popular with the team. I quickly removed it"

<social>https://x.com/ObbeVermeij/status/1890434912882213208</social>

Lisää luettavaa ja kuvia löydät Gamereactor.fi

Takaisin