Diablo IV on pyörinyt nurkissa jo kahdeksan kauden verran. Niistä uutukaisin Season 8: Belial's Return keskittyy kehittämään pelin järjestelmiä suurempaa tarinaa enemmän. Tämä toimii varmasti vakiopelaajille jotka pelaavat peliä puoliammatikseen, mutta harvemmin linjoilla viihtyville tilanne voi olla toisenlainen. Uusia NPC:itä on vain muutama ja heidän tehtävänsä ovat tuttua demoninlahtaamisen toistamista, kunnes suosiomittari täyttyy.
Uutta sisältöä edustavat vanhoista peleistä tutut pahikset Belial itse etunenässä. Näiden mörköjen vaikeustasoa on nostettu, joten taistelut kestävät pidempään ja vaativat enemmän keskittymistä pelkän vahingon hakkaamisen lisäksi. Näihin vääntöihin pääseminen ei vaadi enää manausmateriaaleja vaan avaimia, joita voi tienata kauden muuta sisältöä läpi pelaamalla. Seitsemännen kauden tapaan pomojen voimat voi imeä itseensä ja kehittää hahmoa erilaisiin suuntiin. Itse avoimen maailman puolella pelaajat voivat törmätä Apparation Incursion -tilanteisiin, joista näitä voimia voi keräillä. Mukana on luonnollisesti läjä uusia uniikkeja esineitä sekä sivutolkulla pienempiä päivityksiä.
Suurimmat pelin muutoksista liittyvät oikeastaan pelin ulkopuolisiin asioihin. Kausipassit ovat saaneet lapikkaasta, ja tilalle on tuotu Reliquary-järjestelmä. Tarpeettoman monimutkaisen selityksen jälkeen käy selväksi, että käytännössä kyseessä on demoneista saatavan tapporahan käyttäminen vapaavalintaisiin kosmeettisiin palkintoihin. Vain yksi neljästä Reliquarysta on ilmainen, ja kolmen muun aktivoinnista joutuu maksamaan oikeaa rahaa. Hienommat ja isommat releet kuten uudet ratsut maksavat tätä valuuttaa enemmän eikä sitä voi siirtää kaudesta toiselle. Jos haluat saada kaiken auki, Diabloa pitää edelleen pelata aktiivisesti, mutta avausjärjestyksen saa valita itse.