Hideo Kojima paljasti syyn pelin Physint tekemiselle

Metal Gearin isä palaa lajityypin pariin, jota luomassa oli silloin joskus. Koska kansa niin haluaa.
Kirjoittaja: Markus Hirsilä
Julkaistu 2025-05-28

Hideo Kojima on pelialan veteraani, ja parhaiten hänet muistetaan Metal Gear -sarjan isänä, jonka hän kehitti Konamille. Kojima ei ole enää vuosiin ollut yhteistyössä Konamin kanssa, eikä pelisarjalle tunnu olevan uutta peliä tulossa. Olkoonkin, että uusiksi tehty Metal Gear Solid Δ: Snake Eater on tulossa 26. elokuuta 2025.

Tulossa on kuitenkin henkistä jatkoa, sillä Kojima on yhdessä Playstationin kanssa tekemässä peliä Physint, joka on vakoilupeli siinä missä Metal Gear aikanaan. Mutta miksi Kojima on palaamassa tällä tavalla takaisin astialle?

Edge Magazinen haastattelusta raportoi Games Radar+, jonka mukaan paluu tehdään, koska kansa sellaista haluaa. Herättäjänä toimi koronaviruksen jylläyksen aikana tapahtunut sairastuminen.

"Of course, I have lots of new ideas that I want to create. But when I became sick during the pandemic, I realised that a lot of people wanted me to make something like Metal Gear. That's when I had the idea for a new espionage game. I reflected, and thought the idea was good. We explored many options, and we agreed on doing Physint."

Lisää luettavaa ja kuvia löydät Gamereactor.fi

Takaisin