Borderlands 3 julkaistiin vuonna 2019, ja joidenkin mukaan se ei tuonut paljoakaan uutta tuttuun kaavaan verrattuna pelisarjan aiempiin osiin. Sama ongelma ei kuulemma riivaa peliä Borderlands 4, joka julkaistaan 12. syyskuuta 2025.
Gearbox Softwaren vastaava tuottaja Chris Brock paljasti Gamereactorille asian 2K Gamesin päämajassa Saksan Münchenissä. Hänen mukaansa hyppäys Borderlands 3:n ja Borderlands 4:n välillä on suurempi kuin aikoinaan 3:n ja 2:n välillä. Itse asiassa Borderlands 3:n oli tarkoituskin tuntua samalta kuin edeltäjä aikoinaan.
Gamereactorin ennakon Borderlands 4:stä pääsee lukemaan täältä.
"The time between Borderlands 2 and Borderlands 3 was about seven years. We had been gone for a while. We wanted to make sure that when we came back it was familiar. When people say it feels like more Borderlands, yeah, that was the goal. We wanted to make more Borderlands. We wanted to evolve, but we didn't want to change the formula so much that it didn't feel familiar."
"Going from Borderlands 3 to Borderlands 4, one of the things we wanted to focus on was the traversal abilities and exploration. And that has led to the series evolving, I would say, more between 3 and 4 than it did between 2 and 3, for sure".