Hitman-pelisarjan pomo paljasti erikoisen tavan vähentää kehityskuluissa

Jokaiseen pelisarjan osaan ei enää tehdä uusia vessanpyttyjä.
Kirjoittaja: Markus Hirsilä
Julkaistu 2025-06-30

Suuren mittakaavan pelien tekeminen on kallista. Tämän on kokenut myös tanskalainen IO Interactive, joka vuonna 2017 osti itsensä ulos Square Enixiltä.

PC Gamerin mukaan toimitusjohtaja Hakan Abrak meni nyt paljastamaan, miten lähdettiin kehittämään peliä vuoden 2012 Hitman Absolutionin jälkeen. Jujuna oli se, ettei jokaiseen peliin tehty enää uusia vessanpyttyjä. Ja samalla tavalla pohdittiin kaikkea muutakin: jos jotain ei tarvitse mallintaa uudelleen, sitä ei tehdä.

Ratkaisu on selvästi toiminut, koska pelaava kansa ei kummemmin ole älähtänyt siitä, että asiat näyttävät samoilta Hitman-peleissä.

"I swore never to do more new toilets [...] 'Just do new toilets,' right? Like, we were just doing new everything. And it was just a throwaway."

"Without being too precise: Hitman '16, let's say that if that was $100 million, Hitman 2 was maybe $60 million. Hitman 3 was $20 million, [...] And Hitman 3 was the highest Metacritic. It was 85, 84, and 87 Metacritic."

Lisää luettavaa ja kuvia löydät Gamereactor.fi

Takaisin