Kehittäjä Tobias Springer on juuri paljastanut, että heidän tehdasautomaation jatko-osansa Shapez 2 poistuu Early Accessista ja debytoi 1.0-julkaisutilassaan jo tämän vuoden marraskuussa. Tarkkaa päivämäärää ei ole annettu, toistaiseksi vain aikaikkuna, mutta meille on kerrottu, että tämä päivitys osuu samaan aikaan muutamien lisäysten kanssa peliin, nimittäin uuden pelimoodin ja jopa modaustuen muodossa.
Lehdistötiedotteessa meille kerrotaan, että Shapez 2 tulee sisältämään uuden moodin, jonka avulla pelaajat voivat keskittyä rakentamaan "pysyvämpiä tehtaita varmistamalla, että varhain tuotetut muodot pysyvät merkityksellisinä myöhemmissä vaiheissa". Tämä moodi on suunnattu perinteisempien tehdasrakennuspelien faneille, eikä välttämättä pulmapelifaneille, jotka muodostavat suuren osan Shapez 2:n yleisöstä.
Muuten modaustuki antaa faneille mahdollisuuden rakentaa omaa sisältöä peliin, ja Steam Achievements on vihdoin esillä myös pelissä, mikä antaa faneille jotain muutakin tavoiteltavaa ja metsästettävää.
Puhuessaan 1.0-versiosta Springer totesi: "Meistä tuntuu, että Shapez 2 on jo hyvin vakaassa tilassa. Viimeaikaisten päivitysten ja pelin nykytilan myötä haluamme päästä eroon "early access" -merkinnästä, sillä mielestämme se saattaisi antaa ymmärtää, että peli ei ehkä ole vielä valmis pelattavaksi."
Pysy kuulolla lopullista päivämäärää varten.