Bioshockin ja Judasin tekijä ylistää "perinteisiä" pelejä, joissa ei ole online-osia ja live-palvelua

Sellaiset pelit kuin Baldur's Gate III, Clair Obscur: Expedition 33 ja Kingdom Come: Deliverance II palkitaan yleisön keskuudessa siitä, että ne ovat vanhan koulukunnan kokemuksia.
Kirjoittaja: Alex Hopley
Julkaistu 2025-07-13

Bioshockin ja Judasin luoja Ken Levine on avautunut siitä, että hän haluaa nähdä enemmän sellaisia pelejä, joista hän pitää, ja toivoo, että hän on saavuttanut sen Judasissa. Levine ei kiellä pelejä, joilla on hänen mukaansa "taka-ajatus", mutta uskoo, että yleisö palkitsee aina vanhan koulukunnan yksinpelipainotteisuuden.

Nightdive Studiosin kanssa käymässään keskustelussa (kiitos, GamesRadar) Levine kertoi tekevänsä sellaisia pelejä, joita hän rakastaa pelata. "Haluan vain saada pelikokemuksen, ja että peli haluaa vain viihdyttää minua", hän sanoi. "Sillä ei ole muita taka-ajatuksia."

<social>https://www.youtube.com/watch?v=njzERtlBcB0&t=2255s</social>

Levine myöntää, että tämä on "vaikeaa aikaa" tällä alalla, mutta sanoo myös, että hän ei tuomitse kehittäjiä, jotka lisäävät rahan ansaitsemiseen liittyviä elementtejä, sillä kaikkien on ansaittava elantonsa. Mutta hän sanoo myös, että teollisuus on keskittynyt näihin elementteihin hieman "epäviisaasti". "Jos katsot pelejä, jotka ovat todella menestyneet parin viime vuoden aikana, olipa kyseessä sitten Baldur's Gate tai Kingdom Come: Deliverance tai Clair Obscur ... tai jopa Cyberpunk tai The Witcher. Nämä ovat pelejä, jotka ovat todella perinteisiä yksinpelejä, eikä niissä ole tällaista rahaksi muuttamista. Uskon, että yleisö on palkinnut nämä pelit."

Tietenkin näemme edelleen pelejä, joissa on rahastuselementtejä, menestyvän hyvin, mutta näyttää siltä, että vaikka yksinpeliä on vastustettu viime vuosikymmenen aikana, monet pelaajat haluavat yhä perinteisemmän pelikokemuksen.

Judas on kehitteillä PS5:lle, Xbox Series X/S:lle ja PC:lle.

Lisää luettavaa ja kuvia löydät Gamereactor.fi

Takaisin