Donkey Kong Bananza kehitettiin alun perin Nintendo Switch 1:lle

Se päätettiin kuitenkin siirtää yksinomaan seuraajakonsolille paremman teknologian hyödyntämiseksi.
Kirjoittaja: Ben Lyons
Julkaistu 2025-07-10

Tunnemme Donkey Kong Bananzan kolmantena ensimmäisen osapuolen Nintendo Switch 2 -yksinoikeuspelinä Mario Kart Worldin ja Nintendo Switch 2 Welcome Tourin jälkeen. Näin ei kuitenkaan välttämättä ollut alun perin, sillä IGN:n hiljattain antamassa haastattelussa 3D-tasohyppelypelin kehittäjät paljastavat, että se luotiin alun perin Switch 1 -järjestelmille.

Aluksi tuottaja Kenta Motokura kertoo: "Tämä peli aloitti siis alun perin kehityssyklinsä Nintendo Switch 1:llä ja tuolloin käytimme vielä voxel-teknologiaa. Mietimme paljon erilaisia ideoita käyttötarkoituksia varten varten. Mutta kun saimme tietää Switch 2:n kehityksestä, tajusimme, että näiden ideoiden ja teknologian paras toteutus olisi Nintendo Switch 2:lla."

Johtaja Kazuya Takahashi tarkensi sitten seuraavasti: "Ja kun aiemmin puhuin tuhon jatkuvuuden tärkeydestä, oli se jotain, jota voisimme laajentaa ja saada pidemmän jatkuvan pelikokemuksen tuollaisen konseptin avulla Nintendo Switch 2:lla. Tämä mahdollisti sen, että pystyimme luomaan todella runsaasti erilaisia materiaaleja ja hyvin laajamittaisia muutoksia ympäristöön uudella laitteistolla. Kun tuhoaminen on keskeinen pelattavuus, yksi todella tärkeä hetki, jonka halusimme säilyttää, oli se, kun pelaaja katsoo maaston osaa ja miettii, voinko rikkoa tämän? Koska se luo hyvin tärkeän yllätyksen, jolla on paljon vaikutusta pelaajiin, ja se oli jotain, joka onnistui parhaiten Switch 2:lla."

Mielenkiintoista on se, että Takahashi myös nimenomaan kertoo, että prosessointiteho ja Switch 2:n lisääntynyt teho eivät olleet syy alustan vaihtoon, vaan myös tarjolla olevien uusien mekaniikkojen ja ominaisuuksien monipuolisuus.

Hän ilmaisee: "Mutta se ei oikeastaan ole edes pelkästään Switch 2:n prosessointiteho, joka mielestäni houkutteli meitä ja antoi meille mielenkiintoisia mahdollisuuksia. Oli myös itse laite, joka tarjosi asioita, kuten hiiriohjauksen, jota voit käyttää co-op-pelissä toisen pelaajan kanssa Paulinen äänenpurkausten ohjaamiseen tai DK Artist -tilassa, jossa voit veistää suuren joukon vokseleita."

Oliko mielestäsi oikea päätös tehdä Donkey Kong Bananza yksinoikeudella Switch 2:lle?

Lisää luettavaa ja kuvia löydät Gamereactor.fi

Takaisin