F1:n suuri uutinen tällä viikolla oli Red Bullin toimitusjohtajana sen perustamisesta vuonna 2005 lähtien toimineen Christian Hornerin potkut. Hän teki Max Verstappenin avulla itävaltalaisesta energiajuomabrändistä lajin mahtimerkin, joka on voittanut kuusi konstruktoreiden mestaruutta ja kahdeksan kuljettajien titteliä, mutta asiat alkoivat mennä pieleen 18 kuukautta sitten, kun Horneria syytettiin naispuolisen työntekijän sopimattomasta käytöksestä. Ja vaikka hänet vapautettiin syytteistä, Hornerin asema tiimissä jatkoi huononemistaan.
Hänet on korvattu Laurent Mekiesillä, ranskalaisella insinöörillä, joka työskenteli aiemmin Red Bullin sisartiimin Racing Bullsin tiimipäällikkönä ja jolla on historiaa Ferrarilla. Mekies, 48, jolla on maisterin tutkinto autotekniikasta, on aina työskennellyt moottoriurheilun parissa aloittaen Formula 3:ssa, työskennellen sitten Arrowsissa, Minardissa (jonka nimi muutettiin Toro Rossoksi, kun Red Bull osti sen vuonna 2005) ja siirtyi myöhemmin FIA:n palvelukseen vuonna 2014 turvallisuusjohtajaksi ja F1:n varakilpailujohtajaksi vuonna 2017. Sen jälkeen hän vietti viisi vuotta Ferrarilla urheilujohtajana.
Ottaen huomioon hänen historiansa Red Bullin kanssa, hänet palkattiin kauden 2024 alussa RB Formula One -tiimin tiimipäälliköksi, tiimin, jolla on ollut olemassaolonsa aikana neljä nimeä (Toro Rosso, AlphaTauri...) ja joka on nyt Racing Bulls.
<social>https://x.com/redbullracing/status/1943339490564518063</social>
Mekies yhdistyy nyt päätiimissä jälleen Yuki Tsunodan kanssa japanilaiskuljettajan ja Liam Lawsonin vaihdettua paikkaa. Hänen suuri haasteensa on valmistella Red Bullia ensi vuonna "todennäköisesti [Formula 1:n] historian suurimpaan sääntömuutokseen", mutta hänestä Red Bull on "terävin tiimi, koska se on onnistunut keräämään yhteen suurimman määrän lahjakkuutta".