Nintendon upouusi konsoli joutuu jo nyt äärirajoille Donkey Kongin uusimmassa pelissä. Jos siis toivoit kivikovaa ruudunpäivitysnopeutta, sinun kannattaa ehkä laskea odotuksiasi. Voxel-jongleerauksella on hintansa, varsinkin kun Bananzan tapaan lähes koko maailma on tuhottavissa. Pelin ohjaaja Kazuya Takahashi on tästä täysin tietoinen, ja La Vanguardian haastattelussa hän selittää, mistä on kyse.
"Käytimme tarkoituksella efektejä, kuten hit-stop ja liikkeen hidastus, korostamaan iskuja. Toiseksi, koska käytämme vokseliteknologiaa, ympäristössä tapahtuu toisinaan suuria muutoksia ja tuhoa."
Hän jatkaa, että ruudunpäivitysnopeus on enimmäkseen vakaa, mutta hidastumista voi esiintyä intensiivisten hetkien aikana, mikä on tarkoituksellinen kompromissi, sillä tiimi päätti asettaa hauskuuden raaka suorituskyky etusijalle.
"Olemme tietoisia siitä, että suorituskyky voi laskea hieman näinä aikoina. Kuten sanoit, peli on kuitenkin kaiken kaikkiaan sulava, ja kohdissa, joissa tapahtuu laajamittaisia muutoksia, asetimme etusijalle hauskuuden ja pelattavuuden."
Se on rehellisesti sanottuna hieman yllättävää, sillä Nintendolla on yleensä kultainen standardi, kun on kyse laitteistonsa viimeisenkin tehopisaran ulospuristamisesta. Erityisesti ensimmäisen osapuolen nimikkeiden kohdalla. Se että tämä tapahtuu aivan uudella laitteistolla, tekee siitä vielä enemmän kulmakarvoja kohottavam. Ehkä Nintendon olisi pitänyt pakata Switch 2:een hieman enemmän mehua?
Mitä mieltä sinä olet? Tasainen ruudunpäivitys vai kaoottinen hauskanpito, kumman valitsisit? Entä mitä mieltä olet siitä, että Switch 2 on jo nyt työnnetty äärirajoilleen?