Assassin's Creed Odysseyn maailmanohjaaja paljastaa suurimman ongelman antiikin Kreikan ympäristössä

Suurimpia kiipeilyrakenteita tehdessään Ban Hall huomasi, että Kreikasta todella puuttui massiivisia rakennuksia aikoinaan.
Kirjoittaja: Alex Hopley
Julkaistu 2025-07-19

Assassin's Creedin tapahtumapaikat saattavat aina onnistua tarjoamaan pelaajalle valtavan suuria rakennuksia, joihin kiivetä ja joista sitten hypätä, mutta joskus kehittäjien on lisättävä faktoihin hieman lisää historiallista fiktiota.

Edge-lehdelle ( GamesRadarin kautta) puhunut Assassin's Creed Odysseyn maailmanjohtaja Ban Hall tajusi pian peliä tehdessään, että antiikin Kreikka ei ollut täynnä korkeita rakennuksia, joita voisi kiivetä. "Monet rakennukset ja kiinnostavat kohteet, joita rakensimme, olivat paljon pienempiä", Hall sanoi.

"Siitä saimme ideoita, kun rakensimme joitakin suuria patsaita, joita sijoitimme ympäri Kreikkaa. Ne perustuivat aina mytologisiin tai historiallisiin tosiasioihin, ja ne perustuivat aina yhteistyöhön tutkimusryhmän ja historioitsijan kanssa. Mutta me otimme fantastisen lähestymistavan jättiläispatsaaseen, joka antoi meille jotain eeppistä kiipeilyä varten. Se antoi pelaajalle harhautuksen. Voit siis olla päätehtävässäsi ja mennä toiseen kaupunkiin, mutta..: "Ai, tuolla on tuo - menen katsomaan sitä". Silloin pääsee kiipeilemään, saa vertikaalisuutta."</em>

AC Odysseyn patsaat mahdollistivat kyllä joitakin pelin mielenkiintoisimmista kiipeilyistä. Osittain se johtui siitä, että niissä sai roikkua patsaan sukupuolielimistä, mutta enimmäkseen se johtui siitä, että ne olivat taukoa muiden pelien jättimäisistä rakenteista, joihin olimme tottuneet. Se vain osoittaa, että vaikka Assassin's Creed ei olekaan aina historiallisesti tarkin peli, se voi silti saada maailmansa tuntumaan siltä, että se sopii siihen fantastiseen oletukseen historiallisesta ajasta, joka sinulla on päässäsi.

Lisää luettavaa ja kuvia löydät Gamereactor.fi

Takaisin