Star Wars: Hunters ei ollut epäonnistunut, Zyngan toimitusjohtajan mukaan

Vaikka peli suljettiin, näyttää siltä, että sen julkaisija suhtautuu siihen edelleen positiivisesti.
Kirjoittaja: Alex Hopley
Julkaistu 2025-07-20

Star Wars: Huntersin, mobiililaitteille, PC:lle ja Nintendo Switchille julkaistua live-palvelun toimintaräiskintäpeliä, jossa pelaajat ottivat yhteen vihollisjoukkueiden kanssa moninpelitaisteluissa, ei julkaisija Zynga pidä epäonnistumisena.

Näin sanoo yhtiön toimitusjohtaja, joka The Game Businessin kanssa käymässään keskustelussa kertoi, mikä lyhytaikaisessa live-palvelupelissä toimi ja mikä ei. "Rakensimme loistavan teknisen perustan ja hauskan pelin", sanoi Zyngan toimitusjohtaja Frank D. Gibeau. "Ongelma oli, ettei se ollut elinkelpoinen liiketoimintaan. Emme pystyneet luomaan orgaanisia asennuksia lisenssistä."

"Meillä oli ongelmia sen kanssa, miten voisimme tutkia immateriaalioikeuksia. Voisitko pelata Darth Vaderia vai et? Sellaista", Gibeau jatkoi. "Päädyimme Switchillä ja mobiililaitteilla toimivaan cross-platform-peliin, joka toimi täydellisesti. Se oli hauskaa. Mutta se ei sitonut pitkällä aikavälillä. Eikä se ollut kannattavaa liiketoimintaa."

Gibeau kuitenkin uskoo, että nämä hetket ovat studiolle enemmänkin tilaisuuksia oppia, eikä hän oikeastaan pidä niitä epäonnistumisina. "On hyvin vaikeaa saada uusia tuotteita mobiililaitteisiin onnistuneesti. Sinulla tulee olemaan paljon epäonnistumisia, ja sinulla on oltava vahva vatsa ja oppimiskulttuuri, joka suuntautuu: 'Hei, se meni ohi. Miksi se epäonnistui? Miksemme kokeile tätä sen sijaan?". Jokaisen pelin kohdalla, joka ei saavuta täyttä potentiaaliaan, palaamme takaisin, analysoimme sitä ja selvitämme, mikä meni oikein ja mikä väärin tiimissä, teknologiassa ja markkinointivaiheessa. Syitä voi olla vaikka mitä. Sitten sovellamme jaamme oppimamme koko yhtiössä", hän sanoi.

Lisää luettavaa ja kuvia löydät Gamereactor.fi

Takaisin