Asiat näyttävät valoisilta Disneylle, joka voi nyt ylpeillä neljällä elokuvalla, jotka ovat ylittäneet miljardin dollarin rajan viime vuoden aikana. Moana 2, Deadpool & Wolverine, Inside Out 2 ja nyt myös rakastetun elokuvasarjan Lilo & Stitch.
Mikä siis on tämän lipputulojen voittokulun takana? Analyytikot viittaavat useisiin tekijöihin, erityisesti Disneyn strategiseen keskittymiseen teatterilevityksiin Disney+:n sijaan, massiivisiin markkinointikampanjoihin, kuten Super Bowl -mainokseen, ja hyvin koordinoituun kauppatavaroiden myyntiin vähittäiskaupassa. Eräs Disneyn johtohenkilö kommentoi elokuvan menestystä seuraavasti:
"Tiesimme, että yleisö ympäri maailmaa rakastaa Lilo & Stitch -elokuvaa, mutta emme pidä sitä koskaan itsestäänselvyytenä, ja olemme ylpeitä siitä, miten tämä uusi elokuva on saanut ihmiset kiinnostumaan."
Jatko-osa on jo vahvistettu ja näyttää todellakin siltä, että Lilo & Stitchin tulevaisuus on yhtä valoisa kuin Havaijin auringonnousu.