Remedy ei ole saanut salamaa pulloon FBC: Firebreakillä, ainakaan vielä. Peli saapui keskinkertaisen vastaanoton saaneena niin kriitikoilta kuin faneiltakin, ja vaikka pelaajamäärät kertoivat pelin ylittäneen miljoonan pelaajan rajan suhteellisen hiljattain, Steam -luvut saivat jotkut kyseenalaistamaan näiden lukujen luotettavuuden. Silti Remedy on kehittäjä, jolla ei ole tapana ylpeillä sillä, että se tulee ulos portista kuin steroidinen vinttikoiran ja sitten katoaa olemattomiin. Se pelaa pitkää peliä, kuten se teki Alan Wake 2:ssa, joka hyvän ajan jälkeen on nyt tuottanut pelkästään tuloja suomalaiselle kehittäjälle. Ehkä FBC: Firebreak seuraa myös tätä esimerkkiä.
Sanomme näin, koska Remedy on nyt ilmoittanut, milloin FBC: Firebreakin ensimmäinen suuri päivitys saapuu ja mitä se sisältää. Päivityksen on määrä ilmestyä ennalta ilmoittamattomana päivänä syyskuussa, ja se tuo mukanaan uuden tehtävän ja uusia tapoja pelata.
Kuten ilmoituspostissa kerrotaan, ainakin jälkimmäinen tarjoaa parannetun sisäänpääsyprosessin ja pelattavan tutorial-tason, paremman aseiden käytön, enemmän asevaihtoehtoja, virtaviivaisemman ja intuitiivisemman aseiden käytön etenemisen sekä helpommat tavat päästä käsiksi Jobseihin ja myös näiden Jobsien sisältöön.
Tarkasteltaessa uutta Jobia, Remedy selittää: "Tämä ensimmäinen suuri päivitys tuo Firebreakiin aivan uuden tehtävän, jossa pelaajien on tunnistettava ja eliminoitava homekannat ja toivottavasti ei syödä niitä käyttämällä jotain, jota sisäisesti kutsutaan "sushi-junaksi" ... mutta siitä lisää myöhemmin. Tämä sisältää uuden käsityötason, kolme Zonea, uuden status-efektin, kaksi uutta vihollista, joita vastaan voi taistella, ja kaiken muun, mitä uudelta Jobilta voi odottaa."
Remedy lupaa myös, että tämä päivitys "merkitsee alkua pidemmän aikavälin suunnitelmalle laajentaa ja jalostaa FBC: Firebreakiä" ja seuraa näin Alan Wake 2:n jalanjäljissä.