Kehittäessään Donkey Kong Bananzaa, Shigeru Miyamoto - joka aikoinaan loi hahmon - testasi uutta seikkailua. Tuottaja Kenta Motokuran mukaan Miyamoto ei kuitenkaan päässyt kovin pitkälle. Sen sijaan hän näytti olevan enemmän kiinnostunut asioiden murskaamisesta kuin pelin etenemisestä.
Motokura piti tätä kuitenkin positiivisena merkkinä. Hän uskoi, että jos Miyamotolla oli hauskaa pelin tuolla osa-alueella, pelaajat olisivat toivottavasti kiinnostuneita siitä, mitä muuta kokemuksella oli tarjota.
"Laitoimme Miyamoto-sanin tarkistamaan peliä silloin tällöin. Mutta sen sijaan, että hän olisi edennyt pelissä, hän vain juuttui yhteen pisteeseen, murskasi ja kaiveli paljon. Oli hienoa nähdä hänen pelaavan sillä tavalla ... se osoitti, että pelissä on paljon asioita, joista pelaajat voivat mahdollisesti olla uteliaita", Motokura sanoi The Guardianin haastattelussa.
Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun Miyamoto on kiinnittynyt yksittäiseen yksityiskohtaan pelitestauksen aikana. The Legend of Zelda: Breath of the Wildin ohjaajan Hidemaro Fujibayashin mukaan Miyamoto vietti suurimman osan ajastaan kiipeilemällä puihin pelin kehityksen aikana. Tämä sai tiimin lisäämään pelaajien löydettäväksi asioita puissa ja kaikkialla maailmassa, jotta tutkimusmatkailuun kannustettaisiin. Miyamoto ei kuitenkaan välittänyt tästä kaikesta - ja jatkoi kiipeilyä.