Microsoftin joukkoirtisanomisten jälkeen ZeniMaxin työntekijät ovat kertoneet kokemuksistaan työskentelystä yrityksessä, jonka noin 9 000 työntekijää on menettänyt työnsä. ZeniMax oli yksi niistä Xbox-studioista, joita irtisanomiset koskivat eniten, ja studiolla peruttiin myös yksi kehitteillä ollut peli.
Game Developerille puhuessaan monet ZeniMaxin työntekijät saivat äänensä kuuluviin. "[Se oli] yksi pahimmista työpäivistä, joita minulla on koskaan ollut koko elämäni aikana", sanoi ZeniMaxin nykyinen työntekijä Page Branson. "Oli niin surullista nähdä ihmiset niin järkyttyneinä ja hämmentyneinä, kun he eivät tienneet, oliko heillä enää työpaikkaa päivän loppussa - tai edes sitä, olisivatko irtisanomiset tehty päivän loppuun mennessä."
"Se ei ole okei. Se ei ollut normaalia. En välitä siitä, kuinka monta kertaa he yrittävät saada sen näyttämään normaalilta - se ei ole sitä. Tapa, jolla he tekevät sen, on epäinhimillinen", sanoi ZeniMaxin vanhempi QA-testaaja Autumn Mitchell.
ZeniMaxin menetyksissä oli ilmeisesti mukana henkilöitä, jotka olivat erittäin tärkeitä sen tärkeimpien pelien, nimittäin The Elder Scrolls Onlinen, jatkon ja kehityksen kannalta. Branson sanoi, että jäljelle jääneet yrittävät kerätä palasia parhaansa mukaan, mutta on selvää, että moraali on kaikkien aikojen alhaisimmalla tasolla. Xboxin johdon ja pelien parissa työskentelevien ihmisten välillä näyttää näiden lausuntojen mukaan olevan selvä epäsuhta.