Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 -pelissä ei tule olemaan laajalle levittäytyvää avointa maailmaa, jota voit tutkia. Sen sijaan kehittäjä The Chinese Room keskittyy tulevassa roolipelissään enemmän yksityiskohtiin.
Game Informerin kanssa käydyssä keskustelussa The Chinese Roomin taidejohtaja Ben Matthews selitti, että laajuus ei tule olemaan Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2:n pääasiallinen pointti. "Yksi asia, johon halusimme todella kiinnittää huomiota, oli yksityiskohtien määrä laajuuden sijaan", hän sanoi. "Emme ole tekemässä GTA:ta; tämä ei ole suuri, avoin maailma, laajalle levittäytyvä peli, jossa horisontti on rajana. Siihen kiinnitimme todella huomiota, että yritimme tehdä kaikesta mahdollisimman tiivistä."
The Chinese Room on muuttanut joitain asioita aiemmista kehittäjistä, mutta toisia se on pitänyt ennallaan. Esimerkiksi päähenkilö on uusi, mutta ympäristö on edelleen Hardsuit Labsin alkuperäinen visio. Bloodlines 2 omaksuu Seattlen tapahtumapaikaksi, lomakauden aikana.
"[Se on] mukava koukku", kuvailee Matthews. "Se on mukava vastakkainasettelu iloisen, ihmisten maailman ja synkän, vampyyrien maailman välillä", hän sanoo ja viittaa pelin avaukseen. Phyre alkaa vanhasta, rapistuvasta rakennuksesta, josta noustessaan näkee Seattlen kirkkaan taivaanrannan. Phyre on nukkunut 100 vuotta, joten herääminen on järkyttävää."
Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 ilmestyy lokakuussa PC:lle, Xbox Series X/S:lle ja PS5:lle.