Warhammer 40,000: Space Marine II oli yksi alan suurimmista menestystarinoista viime vuonna. Saber Interactiven toimintapeli oli jatko-osa yli kymmenen vuotta vanhaan peliin, ja toimi paitsi loistavana johdatuksena Warhammerin maailmaan, myös valtavana myyntimenestyksenä.
Focus Entertainmentin omistajan Pullup Entertainmentin toimitusjohtaja Geoffrey Sardin kertoi The Game Businessille, ettei yhtiö olisi koskaan uskonut Space Marine II:n saavan niin suurta suosiota kuin se sai. "Suoraan sanottuna emme uskoneet ennen julkaisua, että voisimme saavuttaa seitsemän miljoonaa pelaajaa. Se oli meille uskomatonta. Puskaradio yhdessä kumppanimme Saber Interactiven täydellisen toteutuksen kanssa tarkoitti, että onnistuimme laajentamaan yleisöä intohimoisista Warhammer-ihmisistä ihmisiin, jotka voivat nauttia Space Marine II:n kaikista ominaisuuksista" hän sanoi.
Sardin puhui siitä, kuinka monet Pullup Entertainmentin alaisuudessa toimivat studiot työskentelevät tietty yleisö mielessä. "Emme suunnittele ja tuota pelejä kaikille. Me suunnittelemme ja tuotamme pelejä jollekin", hän sanoi. "Pysymme uskollisina sille, mihin uskomme: tinkimättömään pelattavuuteen. Tie menestykseemme perustuu meille yksinkertaiseen ajatukseen: pelaajat etsivät kapea-alaisia ja hyvin kohdennettuja, vaikuttavia kokemuksia."
Kuten olemme sittemmin nähneet, näyttää siltä, että läpimurtohitit ovat niitä, jotka todella ymmärtävät markkinarakonsa ja yleisön, johon ne pyrkivät tekemään vaikutuksen. Clair Obscur ja Kingdom Come: Deliverance II ovat kaksi muuta viimeaikaista esimerkkiä, ja olemme varmoja, että tulemme näkemään lisää, kun peliteollisuus selviää tästä myrskyisästä ajanjaksosta.