Vuoden 2026 ensimmäisessä neljännesvuosikatsauksessaan Nintendo julkisti näyttäviä julkaisulukuja seuraajajärjestelmästään Nintendo Switch 2:sta sekä sen tärkeimmästä julkaisunimikkeestä Mario Kart Worldista. Monet niistä 5,63 miljoonasta kappaleesta, joita Nintendo myöntää myyneen 5. kesäkuuta ja 30. kesäkuuta välisenä aikana, olivat konsolin mukana tulleen pelin latauskoodeja, joten digitaalisen pelimyynnin lisäämisen strategian voisi odottaa toimineen hyvin yhtiölle. Tämä on totta vain osittain.
Sanomme näin, koska Nintendon osakkeenomistajille suunnatussa lisämateriaalissa yhtiö myöntää, että digitaalinen myynti on laskenut 13,5 % edellisvuoden vastaavaan neljännekseen verrattuna Digitaalisen myynnin osuus kokonaismyynnistä on edelleen 59,3 %</strong>, joten tämäkään muutos ei juurikaan järkytä sijoittajia. Toisaalta Mario Kart Worldin myyntiä ei lasketa tähän kokonaismäärään (koska se on konsolipaketissa, se lasketaan mukaan vain laitteistomyynnin voittosaldoon), mikä voi myös muuttaa tätä lukua.
Digitaalisen myynnin lasku johtuu jenin heikkenemisestä ja myös ladattavan ohjelmistosisällön vähenemisestä. Kaiken kaikkiaan Nintendon digitaalinen kokonaismyynti huhtikuun ja kesäkuun 2026 välillä oli 69,8 miljardia jeniä, mikä vastaa yli 400 miljoonaa euroa.