Seitsemän pitkän vuoden jälkeen Hollow Knight: Silksong lähestyy vihdoin maaliviivaa. Monet ovat kyselleet - ja toisinaan jopa pelänneet - miksi pelin saapuminen on kestänyt niin kauan. Team Cherryn mukaan syy on täysin korkeissa tavoitteissa. He halusivat rakentaa jatko-osan, joka olisi vähintäänkin alkuperäisen veroinen.
Bloombergin haastattelussa toinen perustaja Ari Gibson myönsi, että luovasta virrasta tuli joskus ansa. "Kaiken, mitä piirsin, piti mennä peliin. Ja jos en olisi lopettanut luonnostelua, pelin valmistuminen olisi kestänyt 15 vuotta", hän selitti. Se, mikä alkoi DLC:nä alkuperäiseen 2017-julkaisuun, kasvoi nopeasti massiiviseksi, itsenäiseksi projektiksi. Kun Silksongista ilmoitettiin virallisesti täysi jatko-osa vuonna 2019, odotukset nousivat pilviin - ja niin nousi myös laajuus: lisää kaupunkeja, kovempia pomoja ja entistä tiheämpi, monimutkaisempi maailma.
Samaan aikaan Team Cherry päätti olla laajentamatta studiotaan, koska pelkäsi sen häiritsevän luovaa tasapainoa, joka teki Hollow Knightista menestyksen. Tämä päätös merkitsi paljon ennakoitua pidempää prosessia. Microsoftin lupaus vuoden 2022 julkaisusta oli kehittäjien mukaan tuolloin täysin realistinen - mutta projekti vain kasvoi.
Viivästys ei kuitenkaan ole haitannut hypeä. Alkuperäistä Hollow Knightia on nyt myyty yli 15 miljoonaa kappaletta, ja Silksong istuu tiukasti Steamin eniten toivottujen pelien listan kärjessä. Odotukset eivät voisi olla korkeammalla - ja nyt lähtölaskenta on vihdoin alkanut. Syyskuun 4. päivänä se tapahtuu.
Kuinka innoissasi olet Silksongista?