PlayStation antaa Sucker Punchille ehdottoman vapauden Ghost of Yoteissa, mutta varoittaa heitä siitä, että muutkin saattavat tehdä jotain vastaavaa

PlayStation Studiosilla on muitakin tiimejä, jotka kehittävät samankaltaisia ideoita, tai ainakin näyttää siltä.
Kirjoittaja: Alberto Garrido
Julkaistu 2025-08-25

Yrityksen ydinstrategian muuttaminen ei ole helppoa. Se vaatii vuosien tuotantoa ja miljoonatappioita eri projekteista luopumisen seurauksena. Ja vaikka se ei olekaan vielä aivan varmaa, ei ole epäilystäkään siitä, että Sony PlayStationin luku live service -menosta on nyt Concord-katastrofin ja useiden muiden projektien systemaattisen peruuttamisen jälkeen paljon lyhyempi kuin alun perin odotettiin.

Näyttää kuitenkin siltä, että yhtiön yksinpelipainotteiset pelipanokset jatkuvat edelleen ja nauttivat yhtiön taholta samaa luottamusta. Näin sanoo Financial Timesin artikkelissa Ghost of Yotein Sucker Punchin taiteellinen johtaja Jason Connell, joka väittää, että pelin kehittämisessä ei ollut "mitään rajoja" Sonyn taholta.

Vaikuttaa myös siltä, että tieto on hyvin seulottu ja ohjattu tiimeille, sillä Connell itse vihjaa, etteivät he ole ainoita, jotka kehittävät tällaista peliä, ja että se patistaisi heitä puskemaan rajoja ja lopettamaan varman päälle pelaamisen.

"Jos olemme menossa kohti jättimäistä maamiinaa, kuten sitä, että toinen studio tekee täsmälleen samaa peliä, se on hyvää tietoa." Tämä ei tarkoita sitä, että Sonyn sisällä olisi sisäisiä ristiriitoja kehitteillä olevien projektien välillä, mutta on hyvä ajatella, että juuri nyt on tarpeeksi tekemistä, jota kannattaa pitää silmällä. Parin vuoden nimikkeiden vähyyden jälkeen PlayStationin on aika palata eturiviin.

Ghost of Yotei julkaistaan 2. lokakuuta 2025.

Lisää luettavaa ja kuvia löydät Gamereactor.fi

Takaisin