Italialainen Kunos työskentelee kuumeisesti tulevan 1.0-version Assetto Corsa Evosta parissa ja viimeisen kahden kuukauden aikana monet sim-racing-fanaatikot ovat odottaneet yksityiskohtaisia tietoja työn alla olevasta Release 3.0:sta. Assetto Corsan isä ja Kunosin perustaja Marco Massarutto kävi viikonloppuna läpi päivityksen yksityiskohtaisessa videopätkässä ja voimme odottaa 3.0:sta paljon parannuksia.
Aluksi saamme moninpelikilpailut jopa 16 pelaajalle alkaen Release 3.0. Mukautetut lobbyt tulevat myös saataville tämän päivityksen myötä, autofysiikkaa päivitetään melkoisesti ja Evo tulee olemaan ensimmäinen sim-racing-genren nimike, joka käyttää 1000Hz:n taajuudella laskettua rengasfysiikkaa, Kunos lupaa. Jotkut ovat valittaneet, että Evon autoista puuttuu puristusta ja ne tuntuvat hieman "leijuvilta" asfaltin yläpuolella. Kunos lupaa, että tähän puututaan Release 3.0:n ja tämän fysiikan parannuksen myötä.
Myös pelin käyttöliittymä uudistetaan 3.0:ssa ja pelin force feedbackille tulee lisää asetuksia. Massarutto sanoo videolla, että FFB:n tuntuman puute liittyy paljon siihen, että monet vanhemmat suoravetoiset ohjauspyörät käyttävät vanhoja FFB-protokollia ja että ne tukevat myös näitä Release 3.0:ssa.
Uusista julkaistavista radoista on odotettavissa Spa ja Red Bull Ring. Lisäksi julkaistaan yhdeksän uutta autoa, jotka löydät alta:
- Audi RS6 Avant
- BMW M3 E30
- BMW M4 GT3 Evo
- Caterham Academy
- Dallara Stradale
- Ferrari F2004 Formula 1
- Mercedes-Benz 190E Evo II
- Lamborghini Super Trofeo
- Porsche Cayman GT4 RS Clubsport Porsche Cayman GT4 RS Clubsport
Niin... Milloin Assetto Corsa Evo Release 3.0 sitten julkaistaan? Emme tiedä. Kunos ei suostu sanomaan tarkkaa ajankohtaa ennen videon loppua.
<bild></bild>