Spotify: hinnankorotukset ovat nyt osa "liiketoiminnan työkalupakkia"

Vain kuukausia viimeisimmän hinnankorotuksen jälkeen herää kysymys, milloin seuraava korotus tulee - ja lanseerataanko vihdoin uusi kalliimpi "HiFi"-paketti.
Kirjoittaja: Marcus Persson
Julkaistu 2025-08-26

Spotify pitää hinnanmuutoksia edelleen luonnollisena osana liiketoimintastrategiaansa. Financial Timesin haastattelussa yhtiön varatoimitusjohtaja Alex Norström selitti, että hinnankorotuksia pidetään nyt keskeisenä työkaluna Spotifyn "työkalupakissa", kun alusta kehittyy ja laajenee. Lausunto tulee vain muutama kuukausi viimeisimmän elokuun alussa tehdyn korotuksen jälkeen, jolloin useat tilauskerrokset tulivat kalliimmiksi sekä uusille että nykyisille käyttäjille.

"Hinnankorotukset ja hinnanmuutokset ovat osa liiketoimintamme työkalupakkia, ja teemme niitä silloin, kun se on järkevää", Norström sanoi.

Spotify piti pitkään Premium-hinnat vakaina. Itse asiassa palvelu maksoi saman verran sen lanseerauksesta lähtien aina neljä vuotta sitten, jolloin se aloitti ensimmäisen korotuksen. Sen jälkeen korotukset ovat kuitenkin yleistyneet, minkä jokainen tilaaja on huomannut. Kysymys ei ole nyt siitä, tuleeko seuraava korotus, vaan siitä, milloin se tulee. Norström ei paljastanut tarkkoja yksityiskohtia ajoituksesta tai tasosta, mutta vihjasi, että tulevat korotukset voivat tapahtua säännöllisesti.

Samaan aikaan spekulaatiot jatkuvat siitä, onko Spotify valmistelemassa vielä kalliimpaa tilauskerrosta, johon sisältyy häviötön ääni. Pitkään huhuttu HiFi-suunnitelma ei ole vielä toteutunut, vaikka siitä on puhuttu vuosia. Toistaiseksi kilpailijat, kuten Apple Music, tarjoavat jo häviötöntä toistoa.

Välitätkö sinä häviöttömästä äänestä ja mitä mieltä olet Spotifyn nykyisestä hinnoittelusta?

Lisää luettavaa ja kuvia löydät Gamereactor.fi

Takaisin