Nintendo Switch 2 myy edelleen kuin kuuma kakku, mutta vaikka uudelle ja parannetulle hybridi-alustalle julkaistaan edelleen paljon pelejä, saatamme nähdä joidenkin kolmannen osapuolen kehittäjien kamppailevan saadakseen pelinsä sille. Tämä johtuu ilmeisesti Nintendon valikoivasta prosessista Nintendo Switch 2:n devkiteille eli kehitystyökaluille.
Digital Foundry kertoo Gamescomissa useiden kehittäjien ja alan jäsenten kanssa puhuneena, että kehittäjille on kerrottu, että heidän pitäisi toimittaa pelit Nintendo Switchille ja luottaa taaksepäin yhteensopivuuteen.
<social>https://www.youtube.com/watch?v=N0SW7R5H5wY</social>
"Monet kehittäjät eivät pysty hankkimaan Switch 2:n kehityspaketteja. Juttelimme monien kehittäjien kanssa Gamescomissa tänä vuonna, ja monet heistä sanoivat samaa: He haluavat toimittaa Switch 2:lle. He haluaisivat tehdä Switch 2 -versioita [peleistään]. He eivät saa laitteistoa. Se on todella vaikeaa."
Jäämme odottamaan ja katsomaan, voiko tilanne parantua ajan myötä, mutta juuri nyt kuulemme ja olemme nähneet joitakin Switch 2 -porttauksia, jotka eivät yksinkertaisesti osu kohdalleen (köh köh, Elden Ring, köh), ja alamme miettiä, johtuuko niiden ilmestyminen devkittien puutteesta.