Nemesis-järjestelmä on yksi viime vuosikymmenen kiehtovimmista pelimekaniikoista, sillä sen avulla voit luoda yhteyden satunnaisiin vihollisiin ja tehdä teknisesti kenestä tahansa tavallisesta ihmisestä vastustajan, jota kannattaa kutsua Nemesiksesi.
Vaikka Warner Bros. on patentoinut järjestelmän, se ei ole estänyt muita kehittäjiä ottamasta ideasta vaikutteita. Erityisesti Ken Levinen Judas pyrkii viemään Nemesis-järjestelmän ideoita eteenpäin niin sanotun Villainy-järjestelmän avulla.
Pohjimmiltaan Judas-pelissä sinun täytyy valita Big 3:n välillä, jotka ovat ryhmittymiä, jotka hallitsevat suurinta osaa pelimaailmasta. He pyrkivät hurmaamaan ja lahjomaan sinua, ja näet ryhmittymien jäseniä ympäri karttaa.
Jos jätät yhden huomiotta tai kun lopulta päätät liittyä johonkin Big 3:sta, muut huomaavat sen, ja heidän lähettämistään hahmoista tulee roistojasi. He saavat käyttöönsä uusia voimia, joilla he voivat horjuttaa toimintaasi ja tavoitteitasi, ja meille luvataan paljon hahmokohtaista vuorovaikutusta riippuen valinnoistasi pelissä Judas.
Järjestelmä näyttää varmasti mielenkiintoiselta ja eroaa Nemesis-järjestelmästä monin tavoin, vaikka se ottaa siitä vaikutteita. Meidän on nähtävä, miten se toimii, kun Judas ilmestyy, mikä on vielä jonkin aikaa tulevaisuudessa.