Dragon's Dogma 2:n ohjaaja: "tein pelin, jotta kaikki ihmiset eivät pitäisi siitä"

Hideaki Itsuno puhuu tuoreesta roolipelistään, josta hän on "hyvin ylpeä", vaikka huomauttaakin sen olevan "tietynlaiselle yleisölle".
Kirjoittaja: Ben Lyons
Julkaistu 2025-08-28

Dragon's Dogma 2 on ollut melkoisen polarisoiva peli. Capcomin roolipeli pitää tällä hetkellä Metacriticissä melko korkeaa kriitikkoarviota, keskimäärin 87/100 kaikilla alustoilla, kun taas käyttäjäarvosana kertoo toista tarinaa 6,5/10:llä. On ehkä vähättelyä sanoa, että jotkut rakastavat tätä peliä ja joidenkin on vaikeampi arvostaa sitä, mitä ohjaaja Hideaki Itsuno on nyt kommentoinut tuoreessa VGC:n haastattelussa.

Puhuessaan pelistä ensimmäistä kertaa sen jälkeen, kun hän jätti Capcomin viime vuonna, Itsuno selittää, että pelin polarisoiva luonne on täysin ok, sillä hän suunnitteli pelin tietylle yleisölle, ei kaikkien fanien rakastettavaksi.

Itsuno toteaa kokonaisuudessaan: "En tehnyt peliä Nintendon tapaan niin, että kaikki pitäisivät siitä, vaan tietyntyyppiselle yleisölle, joten on normaalia, jos jotkut tämän kohdeyleisön ulkopuoliset ihmiset eivät pidä pelistä. Ihmiset, jotka pitivät pelistä, kuitenkin todella pitivät siitä, arvostivat yksityiskohtia ja työtä. Olen siitä hyvin ylpeä."

Japanilainen luoja jatkoi myös, että hän lähti Capcomilta, koska ei halunnut jatkaa Devil May Cry ja Dragon's Dogma -pelien tekemistä, vaan halusi hyödyntää tilaisuuden tehdä uusi AAA-nimike kehittäjälle Lightspeed.

Lisää luettavaa ja kuvia löydät Gamereactor.fi

Takaisin