Jatko-osat ovat aina tasapainoilua. Jotkut meistä haluavat lisää samaa, kun taas toiset vaativat tuoreita ideoita. Ranskalainen kehittäjä Ishtar Games näyttää kuitenkin löytäneen täydellisen keskitien Dead In -pelisarjassaan, jossa jokainen uusi osa siirtyy täysin erilaiseen ympäristöön, mutta pelisysteemit pysyvät enemmän tai vähemmän samoina.
Ensimmäisessä pelissä, Dead in Bermudassa, pelaajat vastasivat lento-onnettomuudesta selviytyneistä, jotka kamppailevat nälkää, janoa ja ihmissuhdekonflikteja vastaan. Kolme vuotta myöhemmin sarjassa otettiin askel ajassa taaksepäin Dead in Vinlandissa, jossa palmupuut vaihdettiin viikinkeihin, mutta vuoropohjainen hallintapelaaminen säilyi ennallaan. Sen jälkeen sarja on ollut hiljainen seitsemän vuotta, ja monet meistä luulivat sen olevan kuollut ja kuopattu. Onneksi näin ei ollut.
Nyt on nimittäin jälleen aika taistella selviytymisestä - tällä kertaa avaruudessa. Dead in Antares vie meidät vihamieliseen muukalaismaailmaan, joka on täynnä vaaroja kristallimetsistä tulivuoriaavikoihin ja tiheisiin viidakoihin. Aivan kuten aiemminkin, pelaajien on tasapainotettava resursseja, tutkittava uusia teknologioita ja hallittava kaikkea ruoasta ja vedestä uupumukseen ja mielenterveyteen - tai he ovat vaarassa menettää miehistönsä. Ja jos olet utelias, upouusi demo on juuri nyt Steamissa.
Oletko pelannut aiempia Dead In -pelejä?
<social>https://www.youtube.com/watch?v=epl5UtZLWK4</social>
<video=>