Battlefield 6 -peliä ei ilmeisesti käytetä Nvidian RT On, RT Off -mainoksissa, sillä Battlefield Studios ei lisää ray tracingia peliin eikä aio tehdä sitä ainakaan lähitulevaisuudessa.
Comicbook.com-sivustolle puhunut Christian Buhl, Ripple Effectin studion tekninen johtaja (yksi Battlefield Studiosin alaisuudessa toimivista studioista), sanoi, että ray tracingin puuttuminen johtuu siitä, että kehittäjät haluavat keskittyä ennen kaikkea suorituskykyyn.
"Ei, meillä ei tule olemaan ray-tracingia, kun peli julkaistaan, eikä meillä ole mitään suunnitelmia sen suhteen lähitulevaisuudessa", Buhl sanoi. "Se johtui siitä, että halusimme keskittyä suorituskykyyn. Halusimme varmistaa, että kaikki ponnistuksemme keskittyivät siihen, että peli olisi mahdollisimman [optimoitu] oletusasetuksille ja oletuskäyttäjille."
Battlefieldillä on hieman historiaa huonon suorituskyvyn suhteen, etenkin julkaisuvaiheessa. Vaikka pelit ovat edelleen miljoonien fanien rakastamia, me kaikki muistamme esimerkiksi Battlefield 4:n ensimmäiset viikot. Ray Tracingin hylkääminen ei vaikuta niin huonolta idealta, jos se todella parantaa suorituskykyä, mutta meidän on odotettava lokakuuhun asti nähdäksemme, oliko se sen arvoista.