Jos olet joskus utelias siitä, miten pelin suorituskyky muodostuu ennen nimikkeen ostamista, on aina ihanteellista odottaa Digital Foundryn analyysiä. Nokkelat nörtit laittavat rutiininomaisesti pelejä testiin eri alustoilla selvittääkseen, missä peli toimii parhaiten, ja seuraava kohde on ollut Metal Gear Solid Delta: Snake Eater, ikonisen PS2-pelin uusintaversio, joka julkaistiin kokonaisuudessaan viime viikolla (älä missaa arvosteluamme).
Analyysissä Digital Foundry tulee siihen tulokseen, että peli ei ole varsinaisesti merkittävä suorituskykytarina, sillä se paljastaa, että se kamppailee saavuttaakseen tavoitellun 60 fps:n nopeuden Performance Modessa Xbox Series X:llä, PS5:llä ja PS5 Pro:lla. Pelissä on jopa ruudunpäivitysnopeuden notkahduksia, jotka ovat yleensä vähemmän vaikuttavia XSX:llä.
<social>https://www.youtube.com/watch?v=JNj-cqourCM</social>
Mitä tulee resoluutioon, XSX näyttää jälleen kerran päihittävän PS5:n. Korkeimmillaan se on 1152p Performance Modella verrattuna PS5:n 1080p:hen ja matalimmillaan 1152p Quality Modella verrattuna PS5:n 1080p:hen jälleen kerran. Digital Foundry menee jopa niin pitkälle, että XSX päihittää PS5 Pro:n joissakin ruudunpäivitysnopeuden tapauksissa, mikä osoittaa, että Microsoftin konsoli on edelleen erinomainen. Silti on kuitenkin aikoja, jolloin XSX päihittää PS5:n, mutta tyypillisesti PS5 jää jälkeen XSX:stä.
Mitä tulee Xbox Series S -konsoliin, Digital Foundry selittää, että konsoli todella kamppailee, sillä 30 fps:n rajaa ei useinkaan saavuteta, sillä se putoaa usein alle tämän luvun. Lisäksi konsolin dynaaminen resoluutio nostaa kuvan 540p:stä 1080p:hen, joskin käytetyllä upscalerilla on vaikeuksia tuottaa selkeää kuvaa, joka ei ole kohinainen tai pikselöity.
Pohjimmiltaan, jos aiot pelata Metal Gear Solid Delta: Snake Eateria konsolilla, se on luultavasti parasta tehdä tällä hetkellä Xbox Series X:llä.