Nopeimman tuotantoauton (maksiminopeuden) maailmanennätyksen metsästys on täydessä vauhdissa, ja nähtyään, kuinka kroatialainen akkuvalmistaja Rimac rikkoi Koenigseggin ennätyksen, jonka Koenigsegg sitten otti takaisin seuraavalla viikolla - kiinalainen sähköautojätti BYD on nyt astunut peliin mukaan. BYD Yangwang U9 Track Edition onnistui ajamaan 472 kilometriä tunnissa videoidun yrityksen aikana ATP Papenburgin nopealla velodromilla, mikä tekee siitä maailman nopeimman auton, mutta ei maailman nopeinta tuotantoautoa, koska se ei ole vielä sarjatuotannossa. BYD:n itsensä mukaan se kuitenkin otetaan tuotantoon ja siinä on silloin 2958 sähköhevosvoimaa.
Road & Track:
"Yangwang U9 Track Edition käyttää samaa e4-alustaa ja DiSus-X-teknistä ydinarkkitehtuuria kuin perinteinen U9, mutta paljon enemmän työntövoimaa. Perusmalli U9:ssä oli 1287 hevosvoiman kaksimoottorinen kokoonpano, kun taas Track Editionissa on nelimoottorinen kokoonpano, joka tuottaa 555 kW kutakin moottoria kohden ja kokonaisteho ylittää 2958 hv. BYD:n mukaan teho/painosuhde on 1200 hv/tonni eli noin 1,9 hv/kilo. U9 Track Edition -yksiköissä aerodynaamiseen yhdistelmään lisätään parannettu, valinnainen hiilikuituinen etujakaja. Silti videolla näkyy huomattavan paljon etupään nostetta, mikä viittaa siihen, että aerodynaamisen vakauden lisämuutokset voisivat olla paikallaan."
<bild>Kuvittele vieväsi tämän ruokakauppaan. Täysi lähetys.</bild>