Vuosi katastrofaalisen julkaisun jälkeen on selvää: Concord on Sonyn suurin fiasko nykyaikana. Peli lopetettiin vain muutama päivä virallisen julkaisunsa jälkeen, ja siitä tuli nopeasti symboli Sonyn ja PlayStationin näköjään harhaanjohtavasta ponnistuksesta live servicen alalla. Epäonnistuminen heitti pitkät varjot myös useiden tulevien projektien ylle, ei vähiten Bungien Marathonin mutta myös Fairgamesin.
Life Well Wasted -podcastin uusimmassa jaksossa entiset Firewalk-kehittäjät pohtivat, mikä todella meni pieleen. Heidän mukaansa monet pelaajat olivat päättäneet hylätä Concordin jo kauan ennen kuin se tuli markkinoille - mistä he syyttävät pitkälti huonoa markkinointia.
"On outoa, että on olemassa tämä yleisö, joka haluaa jatkuvasti olla innoissaan siitä, että jokin epäonnistuu", eräs entinen kehittäjä totesi.
He viittasivat myös peliteollisuuden yhä kyynisempään ja vihamielisempään ilmapiiriin, jossa monet niin sanotut pelaajat näyttävät nauttivan siitä, että he näkevät suurten ja kalliiden projektien kaatuvan - ottamatta huomioon sitä henkilökohtaista ja ammatillista taakkaa, jonka se vaatii pelien parissa työskennelleiltä henkilöiltä.