Siitä on vuosia, kun Naughty Dog on potkaissut ulos varsinaisen uuden pelin, sillä viime vuodet ovat olleet remake-, remaster- ja uudelleenjulkaisupelien määrittelemiä. Kehittäjän seuraava suunnitteilla oleva nimike on Intergalactic: The Heretic Prophet, peli, joka on aktiivisessa kehityksessä, mutta jonka saapumisesta emme vielä tiedä.
Nyt Varietylle puhuessaan Naughty Dog -pomo Neil Druckmann on kommentoinut peliä ja paljastanut muutamia lisäherkkuja siitä, mitä siltä on odotettavissa.
"Voin kertoa teille, että olemme keskeneräisiä. Me teemme sitä, me pelaamme sitä. Olemme täydessä vauhdissa", sanoi Druckmann. "Olen sanonut tämän ennenkin, mutta tarkoitan sitä todella, tunnen sen todella nyt: Se on kunnianhimoisin peli, jonka olemme koskaan tehneet. Se on laajin peli, jonka olemme koskaan tehneet, ja ehkä kallein, kun saamme sen valmiiksi."
Druckmann kertoo myös, että se tulee tarjoamaan evoluutiota pelattavuudessa ja että "olemme vielä kunnianhimoisempia" kuin Uncharted ja The Last of Us.
Hän kertoo myös hieman siitä, milloin meidän pitäisi odottaa näkevämme lisää pelistä, ja toteaa: "Olen niin innokas näyttämään sen ja puhumaan siitä, koska näyttämämme traileri ei edes raapaise pintaa siitä, mitä tämä peli oikeastaan on". Mutta tällaisen pelin julkistaminen, varsinkin kun kyseessä on uusi IP, varsinkin kun se tulee Naughty Dogilta, vaatii koordinointia markkinoinnin, PR:n ja monien muiden ihmisten kanssa. Joten olisi typerää sanoa, milloin näytämme jotain juuri nyt."
Muuten Druckmann lisää, että sekä Uncharted että The Last of Us -sovitusten jälkeen he ovat avoimia toimittamaan myös Intergalactic-sovituksen, mutta että "tämän täytyy olla ensin fantastinen videopeli, ja sitten, jos se tapahtuu ja meillä on oikea kumppanuus, nämä mahdollisuudet olisivat hienoja".
Lopuksi hän vielä selittää, että se, että Intergalactic on uusi IP, ei tarkoita, että Naughty Dogin seuraava peli sen ilmestymisen jälkeen olisi myös uusi IP. Druckmann hahmottelee: "Olen varma, että jos "Intergalactic" menestyy, se nähdään uudelleen. Sitä, tuleeko se olemaan seuraava pelimme heti sen jälkeen, en osaa sanoa, ja jätän sen oven auki. En halua ujostella tätä nimenomaista kysymystä, mutta haluamme nähdä, miltä meistä tuntuu, kun olemme saaneet sen valmiiksi ja katsomme edessämme olevia vaihtoehtoja, sillä meillä on muitakin ideoita, joita haluaisimme tutkia."