Project Gravity on SSX:n jatko-osa, jota emme koskaan päässeet pelaamaan

Uusi konseptitaide paljastaa perutun 2K-projektin Project Gravityn, SSX:n henkisen seuraajan, jonka suunnittelivat useat sarjan alkuperäisistä tekijöistä.
Kirjoittaja: Marcus Persson
Julkaistu 2025-09-15

Monet meistä muistavat mielellään 2000-luvun loistavat ajat, jolloin SSX hallitsi rinteitä. Sarja tarjosi törkeitä temppuja, yliampuvia fysiikoita ja soundtrackin, joka sai minkä tahansa hiihtoladun pärisemään. Vuonna 2012 tapahtuneen lyhyen uudelleenkäynnistyksen jälkeen rakastettu sarja on valitettavasti ollut unessa, mutta tuore konseptitaide vihjailee nyt siitä, mikä olisi voinut olla sen henkinen seuraaja: Project Gravity.

Projekti, jota kehittivät 2K:lla useat SSX:n alkuperäiset tekijät - muun muassa Steve Rechtschaffner ja Larry LaPierre - peruttiin virallisesti vuonna 2024 ennen kuin se koskaan paljastettiin. Kotakun mukaan peruuntuminen oli kaikille mukana olleille suuri pyyhkäisy, mutta Gordon Wangin ansiosta saamme nyt vilkaisun siitä, mitä menetimme. ArtStation-sivullaan hän on julkaissut sekä koneen sisäisiä kuvakaappauksia että vaikuttavia konseptikuvia, joissa näkyy huikeita alppihuippuja, futuristisia kiskoja ja rinteitä, jotka näyttävät kuin ne olisi revitty suoraan klassisesta SSX-pelistä.

Vaikka Project Gravity ei todennäköisesti koskaan näe päivänvaloa, monet kehittäjistä ovat edelleen SuperNatural Studiosissa, joten kuka tietää, mitä he saattavat keksiä seuraavaksi. Sillä välin meillä on ainakin upea Hyperyuki, joka auttaa tyydyttämään SSX:n nälkää.

<bild></bild>

Lisää luettavaa ja kuvia löydät Gamereactor.fi

Takaisin