Xbox Series S:n optimoinnit johtivat siihen, että Battlefield 6 toimii paremmin kaikilla formaateilla

Tiedämme, että kaikki eivät rakasta halvempaa Xboxia, mutta jopa sen kriitikot hyötyvät siitä seuraavassa Battlefield-nimikkeessä.
Kirjoittaja: Jonas Mäki
Julkaistu 2025-09-15

Siitä lähtien kun se julkistettiin, ja vielä tänäkin päivänä, Xbox Series S on edelleen kiistanalainen aihe. Jotkut pitävät sitä halvempana konsolina, joka helpottaa nykyiseen sukupolveen pääsyä, kun taas toiset pitävät sitä kehityksen esteenä.

Riippumatta siitä, kumman puolen kanssa olet samaa mieltä, on selvää, että jopa jälkimmäinen ryhmä hyötyy halvemmasta Xboxista. Kotakun haastattelussa Battlefield Studiosin tekninen johtaja Christian Buhl kertoo, että vaikka Series S on ollut haaste, se johti siihen, että peli toimii nyt optimoinnin ansiosta paremmin sekä PlayStation 5:llä että Xbox Series X:llä:

"Sanon, että suurin asia, jonka teimme ja joka oli meille haaste, oli [konsolin rajallisen] muistin käsittely. Xbox Series S:ssä on vähemmän muistia kuin jopa keskitason PC:ssämme. Ja niinpä oli kohta... Oi, haluan sanoa, noin kuusi tai 12 kuukautta sitten, jolloin tavallaan tajusimme, että monet tasomme kaatuivat Xbox Series S:llä."

Tämä oli ilmeisesti ratkaistava, ja he tunnistivat ongelmat ja onnistuivat ratkaisemaan ne:

"Teimme niin paljon testejä... keräsimme kaiken tämän datan. Kun aloimme tavallaan ajaa kaikki tasomme sen läpi ja pystyimme näkemään, missä ongelmat olivat, kuukauden tai kahden jälkeen olimme tavallaan ratkaisseet kaikki Series S:n muistiongelmat."

Tämän seurauksena "koko peli on parempi ja vakaampi" ja Battlefield 6 pyörii nyt 60 "erittäin vakaalla" ruudun sekuntinopeudella jopa Xbox Series S:llä.

Lokakuun 10. päivä on julkaisupäivä PC:lle, PlayStation 5:lle ja Xbox Series S/X:lle. Pidämme peukkuja, että se löytää lopulta tiensä Switch 2:lle, joka ei itse asiassa ole niin paljon heikompi kuin Xbox Series S, mutta mitään ei ole vahvistettu.

Lisää luettavaa ja kuvia löydät Gamereactor.fi

Takaisin